A beszélgetéseibe is beleolvas a Meta, hogy még több hirdetést mutasson
Már több mint egymilliárd ember használja a Meta MI-chatbotjait, és úgy tűnik, a cég most látta elérkezettnek az időt arra, hogy az ezzel folytatott beszélgetéseket is felhasználja a célzott hirdetésekhez.
Hamarosan célzott hirdetésekhez is felhasználhatja a felhasználók mesterséges intelligenciával folytatott beszélgetéseit a Meta – írja a TechCrunch.
A cég december 16-ig frissíti az adatvédelmi irányelveit oly módon, hogy az tükrözze a változást, és a következő napokban értesíteni is fogja a felhasználókat a dologról. A jó hír, hogy az Európai Unió területén a szigorú adatvédelmi törvények miatt – egyelőre – nem lépheti meg ezt a Meta.
Mint a TechCrunch kiemeli, a cég már régóta felhasználja a Facebook- és Instagram-felhasználók adatait a célzott hirdetésekhez. A Meta a hirdetőknek lehetőséget biztosít arra, hogy konkrét demográfiai és más felhasználói csoportokat érjenek el – az újdonság az, hogy mostantól a Meta AI chatbotjaival folytatott beszélgetések adatait is felhasználnák a célzott hirdetésekhez.
A cég közlése szerint már több mint egymilliárd felhasználója van a Meta AI-nak, és gyakori, hogy az emberek hosszú diskurzusokat folytatnak a chatbotokkal. Ez eddig ingyenes volt, de most a jelek szerint a felhasználók elkezdhetnek fizetni értük – az adataikkal.
Dióhéjban ez annyit tesz, hogy hamarosan ellephetik a kerékpárhirdetések a felhasználókat, ha a Meta AI chatbotjaival arról beszéltek, milyen bringa lenne ideális az igényeikhez – és így tovább. Arról nincs információ, hogy egyszer az EU-ban is megjelenhet-e ez a típusú adatgyűjtés.
hvg.hu