Kihasználja a felhasználók hűségét a Spotify: világszerte árat emel
A streamingszolgáltató felhasználói nem szívesen mondják le az előfizetésüket. Ezt kihasználva a Spotify árat emel.
Az Egyesült Államok határain kívül szerte a világban megemeli prémium-előfizetésének az árát a Spotify – közölte hétfőn a svéd streamingszolgáltató. Az áremelések változók lehetnek, de a közleményben említett példa havi egy eurós emelés után 11,99 eurós árat szerepeltetett.
A vállalat részvényei emelkedésnek indultak az áremelés hírére, miután a befektetők és a lemeztársaságok régóta sürgetik a streamingszolgáltatót, hogy adja drágábban előfizetését. A cég tavaly az Egyesült Államokban kétszer is árat emelt, miközben előfizetőnek száma így is 12 százalékkal, 276 millióra nőtt.
A hétfői nyitás után nem sokkal a vállalat papírjai több mint 7 százalékot emelkedtek.
A lejátszási listáikat évek munkájával összerakó felhasználók a leghűségesebbek a világon – mutat rá a Bloomberg, idézve egy kutatást, mely szerint az összes streamingszolgáltató közül a Spotify felhasználói mondják le legkisebb arányban az előfizetésüket. Az áremelések mögött az is állhat, hogy a cég a múlt héten kiábrándító eredményekről, többek között a nyereséges működésről veszteségesre váltásról számolt be, főként a vártnál magasabb munkaerőköltségek miatt.
A Spotify a hangoskönyvek, a videó és a reklám irányában is igyekszik bővülni, miközben a menedzsment a hosszú távú célokat emeli ki a gyors nyereségek kárára. Ugyanakkor azt a vezetőség sem tagadta, hogy ha van rá lehetősége, megemeli az árakat. A vállalat ugyanakkor igyekszik a koncertek után is bevételhez jutni.
vg.hu