Felmérés: a magyar fiatalok több mint egyötöde nem tud takarékoskodni
A 19–29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – család, lakhatás, munka, előrelépési lehetőségek, oktatás, egészség – vizsgálta a K&H ifjúsági index.
A fiatalok döntő többsége (78 százalék) rendszeresen vagy alkalmanként félretesz, míg 22 százalékuknak nincs erre lehetősége a K&H ifjúsági index szerint. A háromszáz főt megszólaltató felmérésből kiderült az is, hogy a spórolásra figyelő fiatalok a 109 ezer forintos megtakarításukkal átléptek a hat számjegyű tartományba.
Sokan igyekszenek felkészülni a jövőre és fontos számukra a takarékoskodás. A K&H ifjúsági index szerint az idei első negyedévben már csak a fiatalok 22 százaléka tett rendszeresen félre tudatosan a hónap elején, míg a hónap végére felhalmozott összeget 16 százalékuk rakta el.
A közlemény alapján rendszeresen, de nem havi szinten takarékoskodik a fiatalok 17 százaléka, ami a 2022 eleje óta mért legmagasabb arány, 23 százalékuk pedig csak akkor tud spórolni, ha nagyobb összeget kap. A megkérdezettek túlnyomó része (78 százalék) takarékoskodik valamilyen szinten. Ugyanakkor ez azt is jelenti, hogy legalább ötödük egyáltalán nem szokott vagy valamilyen okból nem tudott félretenni mostanában.
„Ez abból a szempontból kedvezőtlen, hogy nem látszik előrelépés. Ugyanakkor a tavalyi kimagasló infláció miatt kialakult helyzet alapján akár még jó hírként is értékelhető, hogy nem emelkedett a spórolásról kényszerűségből lemondó fiatalok aránya” – értékelte az adatokat Rammacher Zoltán, a K&H Lakossági ügyfél szegmens marketing vezetője.
Hozzátette: a banki kapcsolattal rendelkező fiatalok 14 százaléka használt valamilyen megtakarítási szolgáltatást az adott pénzintézetnél. Az állampapír és a lekötött betét a legkedveltebb, ezt 5–5 százalékuk említette. Megtakarítási számlája 4 százalékuknak van. A megtakarítással rendelkezők majdnem egynegyede általános tartalékot képez, azaz előzetesen nem rendel konkrét célt a spóroláshoz. Legnagyobb részüknél (43 százalék) egy majdani lakásvásárlás a fő motiváció, de hasonlóan népszerű cél még az autóvásárlás vagy utazás finanszírozása is.
Forrás és kép: infostart.hu