Érdemes felkészíteni a motorokat téli pihenőjükre
Gumi és olajcserét, valamint a javítási feladatok elvégzését javasolják a szakemberek a motorok téli tárolása előtt. A hideg napok közeledtével, már nem sokáig használhatók a kétkerekűek az utakon.
Az apróbb tisztításokat, karosszériajavításokat vagy az esetleges karcolásokat a leleményesebb motorosok akár otthon is, rutinból kijavíthatják Bolla Ferenc szerint. Vannak azonban olyan folyamatok, amiket érdemes inkább hozzáértő kezekre bízni.
– A gumival szoktunk kezdeni, azt lecseréljük általában. Olajat lecseréljük. Azt mindenki tudja otthon is, de vannak olyan szakirányú dolgok, amit szakemberekkel kell elvégeztetni. Ilyen például a fékolaj cseréje, a fék javítása, illetve a motorban történő javítások. Ezek lehetnek a szelephézag állítás, kuplungcserék, vezérműlánc csere. Az 40 ezer kilométerenként tönkremegy a motornál – mondta el Bolla Ferenc.
Kerek András régóta foglalkozik üzemanyagtankok felújításával. Elmondta, hogy korábban az üzemanyag élettartama korlátlan volt, ezért a szakszervizek azt javasolták, hogy a korróziós károk ellen a legjobb, ha tele tankkal telelnek át a vasparipák. Ma már viszont a hajtóanyagok 10 százalékot meghaladó bioetanolt tartalmaznak, ezért más módszert kell alkalmazni a pihentetésre.
– Ez a bioetanol egy növényi alkohol, ami gyakorlatilag a környezet páráját megköti és oldott állapotban a korrózióhoz szükséges összes feltétel a tankban jelen van. Tehát az, hogy teletankoljuk a tankot, az most már nem jelent megoldást a korróziós károk kivédésére – nyilatkozta Kerek András.
A szakértő hozzátette: az etanolos benzin élettartama a gyártástól számított három hónap. Ezt követően az opálosodás miatt dugulás keletkezhet a motorban, így célszerű inkább üres tankkal tárolni a kétkerekűeket.
H.R.
(Képek: Kanizsa TV)