Baj van a Magyarországon is kedvelt autómárkával: az egyik motortípusa pár száz kilométer után leáll
Több autós pert indított a turbómotorok miatt, amelyek a javítás ellenére hirtelen leálltak. A felperesek szerint a Nissan autómárka tudott, vagy tudnia kellett volna a hibáról, de eltitkolta a fogyasztók elől.
Egy évtizeddel ezelőtt a mérnökök egy változó kompressziójú rendszert vezettek be, amely jobb hatékonyságot és teljesítményt ígért az autókban.
A Nissan és az Infiniti korán alkalmazta ezt a technológiát, és ma is számos modelljükben megtalálható.
Mégis, amit egykor innovációként reklámoztak, most egy új csoportos kereset középpontjába került, amely azt állítja, hogy a motorok drámai módon meghibásodhatnak, és a sofőröket a balesetek szélére sodorhatják – olvasható a Carscoops cikkében.
A Delaware-ben benyújtott ügy a Nissan VC-Turbo motorjaira összpontosít. A cikk szerint elméletileg a rendszer menet közben állítja be a kompressziót, egyensúlyba hozva az üzemanyag-fogyasztást a teljesítménnyel.
A gyakorlatban a kereset szerint a tulajdonosok olyan motorokkal szembesülnek, amelyek magas, búgó hangokat adnak ki, egyenetlenül járnak alapjáraton, lefulladnak, elveszítik a teljesítményüket, vagy akár teljesen leállnak, miközben az autó mozgásban van.
A csoportos kereset szerint a motor főcsapágyhibákkal és egyéb problémákkal küzd. Azt is állítják, hogy a Nissan tudott, vagy tudnia kellett volna a hibáról, de eltitkolta a fogyasztók elől.
A csoportos kereset azzal érvel, hogy a Nissan rutinszerűen tagadta a hiba létezését a garancia lejártáig, vagy arra kényszerítette az ügyfeleket, hogy maguk fedezzék a diagnosztikai és javítási költségeket.
A felperesek szerint ez sok tulajdonost magas számlák kifizetésére kényszerít, még akkor is, ha autóiknak továbbra is jogosultnak kellene lenniük a biztosításra.
A felperesek a 2021–2023-as Nissan Rogue, a 2019–2023-as Nissan Altima és a 2019–2023-as Infiniti QX50 modellek miatt mentek bíróságra.
A Világgazdaság megírta, hogy az első fél évben nőtt az új személyautók forgalomba helyezése Magyarországon, főként a májusi kiemelkedő piaci bővülésnek köszönhetően. A kedvenc modellek az első fél évben többek között
- a Suzuki S-Cross (3289 értékesített darab),
- a Skoda Octavia (3077 darab),
- illetve a Nissan Qashqai J12 (2286 darab).
vg.hu