Ezeket a felhasználókat árasztja el a Facebook és az Instagram reklámokkal

facebook megosztás

A Meta a legtöbb hirdetést az X generációnak, azaz a 45–54 éveseknek mutatja egy friss kutatás szerint. A közösségimédia-vállalat igyekszik elnyerni a fiatalabbak kegyeit is, a Facebook és az Instagram tulajdonosa a nemrég pénzkereső életkorba lépett Z generációtól, azaz a 16–30 évesektől is bevételt remél.

A Facebook anyavállalatának algoritmusai azoknak a felhasználóknak mutatnak több hirdetést, akik nagyobb valószínűséggel vásárolnak, regisztrálnak szolgáltatásokra vagy telepítenek alkalmazásokat – és ez leginkább az idősebb, többet költő felhasználókra igaz – tudta meg a Business Insider egy friss jelentésből.

A Facebook és az Instagram is egyénileg célozza hirdetésekkel a felhasználókat

Emiatt van az, hogy a Facebookon az idősebb felhasználóknak jóval több hirdetést mutat, mint a fiatalabbaknak – állapította meg a Meta és az amerikai Szövetségi Kereskedelmi Bizottság (FTC) közt lezajlott trösztellenes per dokumentumait áttekintő Barclays-jelentés.

A Meta hirdetési rendszere rugalmas, képes felismerni azokat a csoportokat, amelyek hajlandóbbak hirdetéseket fogyasztani – mutattak rá a Barclays elemzői.

A jelentés szerint a Facebookon a 45–54 évesek találkoznak a legtöbb hirdetéssel: a felületük 22 százalékát hirdetések töltik ki.

Őket szorosan követik az 55 év felettiek és a 35–44 évesek. A 25–34 éveseknél ez az arány már csak 16 százalék, míg a 18–24 éveseknél 8 százalék. A legkevesebb reklámot a 13–17 éves tinédzserek látják, akiknek a mutatott tartalom 4,3 százaléka áll hirdetésből.

A Meta hirdetési gyakorlata 2021-ben változott meg, akkortájt, amikor megjelentek a történetek és a rövid videók funkciói. Ezeknél kevesebb hirdetést mutat a Facebook.

Az életkor és a fizetőképesség a két legfontosabb tulajdonság a Meta számára

Bár az életkor fontos tényező annak meghatározásában, hogy ki hány hirdetést lát, nem az egyetlen. Az évek során a Meta bevezette a dinamikus hirdetésterhelést, amely az egyéni felhasználói viselkedés és egyéb jellemzők alapján szabja meg a reklámok számát. A háttérben olyan gépi tanulási modellek dolgoznak, mint az Andromeda és a Lattice, amelyek segítenek meghatározni, hogy egy-egy felhasználó mennyit ér a hirdetők szemében.

A Barclays elemzése szerint a stratégiának köszönhetően a Meta az elmúlt években úgy tudta növelni hirdetési bevételeit, hogy nem kellett több reklámot megjelenítenie összességében. 

Azaz a Meta nem akarja mindenki hírfolyamát hirdetésekkel teleszórni, csak meg kell találnia azokat, akik valóban kattintanak.

Habár a cég azt mondja magáról, hogy a fiatalabb generációra épít, a valóságban az üzleti modelljét azok köré építi, akik jövedelmezők a számára.

vg.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.