Egy kompetenciaalapú oktatás fejlesztését szolgáló program központja lett a Zrínyi-iskola
Az Interreg projektet az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központ szakemberei és osztrák pedagógusok közösen dolgozták ki. A keddi átadó konferencián kiderült, hogy a kanizsai intézmény a helyi és a Zalaegerszegi Tankerület területén szolgáltatja majd a projekt fejlesztéseit az érdeklődő iskolák, pedagógusok számára.
A Zrínyi-Bolyai-iskola mellett más kanizsai és környékbeli intézményből is érkeztek a program iránt érdeklődő pedagógusok a megnyitóra. A projekt kidolgozását már tavaly elkezdték a szakemberek, akiknek célja egy a szövegértésre, a matematikára és a természettudományok területére is kiterjedő, valóságközeli feladatokból álló adatbank kidolgozása volt. – A feladatok kiegészítik a tankönyvek feladatait. Arra törekedtünk, hogy olyan valóságközeli feladatokat készítsünk, amelyek modellezik ténylegesen a mindennapokat, tehát olyan feladatokkal gyakoroljanak a diákok, amilyenekkel hétköznap is találkoznak. Például: miként kell hivatalos ügyeket intézni, hogyan értelmezzenek egy-egy használati utasítást, hogyan igazodjanak el a boltban. Nyilván az életkori sajátosságoknak megfelelőek ezek a feladatok – hangsúlyozta Bakó Balázs, az ELTE Savaria Regionális Pedagógiai Szolgáltató és Kutató Központjának intézményegység-vezetője.
A kanizsai Zrínyi-iskola mellett még kettő információs és tanácsadó központ jött létre
A határrégió alsós diákjai számára kidolgozott program koordinálását végző központból – a kanizsai Zrínyi-iskola mellett – még kettő jött létre, egy Sopronban, egy pedig Szombathelyen. A feladatokat a gyakorlatban eddig vasi iskolákban próbálták ki, de pár hónap múlva már a kanizsai kisdiákok is tevékeny részesei lesznek a projektnek. – Azt gondolom, hogy mindenki számára fontos, hogy az oktatás kicsit megújuljon. S egy kicsi kitekintésünk legyen külföldi projektekre is. S azt tudjuk, hogy az osztrák partnerek nagyon jók projektoktatásban, azt is tudjuk, hogy az ELTE-nek a pedagógiai és kutató központja szintén magas felkészültséggel rendelkezik ezen a területen. S az ő anyagaikból eddig is dolgoztunk, s a fejlesztések után, tehát ezután is fogunk – fogalmazott Faller Zoltán, a Zrínyi-iskola intézményvezetője.
A 2021-ig tartó projekthez csatlakozó pedagógusok burgenlandi és bécsi tanulmányúton is részt vehetnek. A szervezők legfőbb célja, hogy minél többen alkalmazzák az általuk kidolgozott kompetenciaalapú feladatsorokat az érintett tankerületekben.