Egyablakos ügyintézés a zalaegerszegi bíróságokon

facebook megosztás

A Zalaegerszegi Törvényszék 2017. augusztus 1. napjával nyitotta meg Ügyfélszolgálati Irodáját, amelyhez az eltelt mintegy másfél év alatt közel 9.500 megkeresés érkezett. Azzal pedig, hogy 2019. január 29-től már a cégügyeket is itt intézhetik az érintettek, immár a teljes ügyfélforgalom egy helyen koncentrálódik. A részletekről dr. Vándor Virágot, a Zalaegerszegi Törvényszék sajtószóvivőjét kérdeztem.

Az Ügyfélszolgálati Iroda az ügyfelek gyors, szakszerű és kulturált – személyes, telefonos, valamint elektronikus – kiszolgálásának biztosítása, illetve az egyes kezelőirodák tehermentesítése érdekében jött létre, 2017 nyarán. Akkor még csak a Zalaegerszegi Törvényszék, a Zalaegerszegi Járásbíróság, illetve a Zalaegerszegi Közigazgatási és Munkaügyi Bíróság tekintetében volt mód az itteni ügyintézésre, de ma már a csőd- és felszámolási, valamint a cégügyekben is ide fordulhatnak az állampolgárok, illetve a jogi képviselők. Ezáltal a Cégbíróság kezelőirodája már nem fogad ügyfeleket, s a zalaegerszegi bíróságok tekintetében tulajdonképpen megvalósul az „egyablakos” ügyintézés. A végrehajtási ügyek speciális jellege miatt ezen kívül az ügyfelek egy szolgáltató térben, közvetlenül a bíróság bejárata melletti helyiségben intézhetik ügyeiket, az előzőekhez képest hosszabb fogadóidőben, szerdánként pedig meghosszabbított, 17 óráig tartó nyitvatartással. Mindemellett a várakozási idő is lényegesen csökkenthető, ha az ügyfelek élnek az elektronikus úton, illetve telefonon történő előzetes bejelentkezés lehetőségével.

Az ügyfélszolgálati iroda többek között az alábbi szolgáltatásokat nyújtja:

  • iratbeadás, iratbetekintés
  • iratmásolatok megrendelése és átvétele
  • általános kérdésekre történő válaszadás
  • iratminták, tájékoztató anyagok kiadása
  • befizetéssel kapcsolatos információk, csekk igénylés
  • információ különböző hatóságok félfogadási rendjével kapcsolatban
  • cégkivonat, cégmásolat, cégbizonyítvány

Az irodához 2017. augusztus 1-től december 31-ig összesen 1815 megkeresés érkezett, ebből a legtöbb, 1364 személyesen, míg 404 esetben telefonon, 47 alkalommal pedig e-mailen keresztül. 2018-ban az iroda 7564 megkereséssel zárta az évet, ebből 3414 személyes, 4084 telefonos, 66 pedig elektronikus volt. Az iroda folyamatosan működött az ítélkezési szünet alatt, jelentős ügyforgalmat bonyolítva ezzel a nyári időszakban is.

Papp Attila

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.