Magyar kézműves csokoládé nyert idén a gasztronómiai Oscaron
A nemzetközi versenyen tavaly a Bonbonier Csokoládé Manufaktúra fagylaltjait, idén csokoládéját választották a világ élvonalába.
Sós – karamellás mogyorós trüffellel nyert a magyar vállalkozás, a Bonbonier Csokoládé Manufaktúra a Great TasteAwards-on. Bonbonokkal és csokoládékkal az utóbbi három évben tizenöt nemzetközi díjjal gazdagodtak. Tavaly először neveztek fagylalttal, idén a frissen kikísérletezett csokoládéjuk nyerte el legjobban a zsűri tetszését.
Az eredményhirdetésen a bírák kiemelték, a díjazott trüffelben mennyire harmonikus a töltelék krémessége és a karamellizált mogyoró darabok ropogóssága. Fényűzőként jellemezték a csokoládé aromáját és gazdag kakaó tartalmát. Fenséges csemege mindenki számára.
„Idén sós karamellával és csonthéjas termékekkel kísérleteztem, így jelent meg a csokoládéban a sós karamell, fagylaltban pedig a pisztácia. Munkám során mindig az újításra törekszem, miközben megtartom a bevált recepteket. A jól sikerült bonbonokat általában fagylaltként is elkészítem, így jött létre idén legnépszerűbb fagylaltunk, a pisztácia – sós karamella. Most is nagyon örülünk a díjnak és a zsűri értékelésének, aki a luxus érzetét fedezte fel a nyertes termékben.” – mondta az eredményhirdetés után Erdélyi Nóra, a manufaktúra chocolatierje, aki társával, Csomor Tamással tavaly üzletet is nyitott a Király utcában.
A Great TasteAwards az angliai Fine Food Céh által szervezett verseny, amelyet egyszerűen csak élelmiszeripari Oscar díjaként emlegetnek világszerte. 2018-ban számos terméket jelöltek a versenyre a teljes gasztronómiát lefedő 35 kategóriákban: a csokoládéktól kezdve a tejtermékeken keresztül a hús termékekig és a borokig. Séfekből, étel kritikusokból, szakértőkből, és gasztro bloggerekből álló 500 fős zsűri márciustól júliusig kóstolta és értékelte a nevezett termékeket. A nevezett 12 634 termékből csupán 192 termék nyerte el a legmagasabb minősítést! A szervezők szerint a Great Taste csillagjai és logója tulajdonképpen egy jelzés a fogyasztók felé mindenhol a világon, hogy kiemelkedő minőségű és ízvilágú terméket vásárol.