A dohánygyártók újabb trükkjére derült fény

facebook megosztás

A dohány- és alkoholgyártók új marketingterületként fedezték fel a metaverzumot és más digitális platformokat, ahol a fiatalokat célzó reklámok szabályozás nélkül terjedhetnek - írta a The Guardian.

A virtuális online terek új marketingcsatatérré váltak, ahol a dohány- és alkoholgyártók jogszabályi következmények nélkül célozhatják meg a fiatalokat.

A Dublinban rendezett Dohányzás-ellenőrzési Világkonferencián bemutatott jelentés számos példát sorakoztatott fel arra, hogyan használják az új technológiákat a dohányzás és az e-cigaretta népszerűsítésére.

A dohányipari vállalatok digitális tokeneket bocsátanak ki, az e-cigaretta gyártók pedig online játékokat szponzorálnak.

A jelentés a Vital Strategies globális közegészségügyi szervezet által működtetett Canary megfigyelési projektből származik. "A dohányipari cégek már nem várják meg, hogy a szabályozás utolérje őket. Messze előttünk járnak. Még próbáljuk megérteni, mit látunk a közösségi médiában, de ők már olyan szabályozatlan terekben működnek, mint a metaverzum," mondja Melina Magsumbol, a Vital Strategies India munkatársa.

Indiában egy dohányipari vállalat NFT-t készített és népszerűsített 93. évfordulója alkalmából. A Canary projekt jelenleg India, Indonézia és Mexikó közösségi média platformjain és hírportáljain figyeli a dohányipari marketinget, és hamarosan kiterjeszti tevékenységét Brazíliára és Kínára is, valamint az alkohol és az ultrafeldolgozott élelmiszerek marketingjére.

13 évesekre lőnek

A kutatók szerint a gyerekek nagy valószínűséggel ki vannak téve a dohányipari marketingnek az új digitális terekben, figyelembe véve a felhasználók korprofilját: a metaverzum aktív felhasználóinak több mint fele 13 éves vagy fiatalabb.

Amikor ötvöződik a közösségimédia-cégek tudása arról, hogyan növeljék a felhasználói aktivitást, és a dohányipar tapasztalata arról, hogyan tegyék függővé az embereket... ez a két dolog együtt egy ismeretlen és átláthatatlan térben - ez megrémít,"

mondja Mary-Ann Etiebet, a Vital Strategies vezérigazgatója.

Hiába a tiltás

Az online marketing globális probléma. Ugyanezen a konferencián ír kutatók osztották meg eredményeiket, miszerint a tizenévesek 53%-a naponta lát e-cigarettával kapcsolatos bejegyzéseket a közösségi médiában.

Az Egészségügyi Világszervezet (WHO) Dohányzás-ellenőrzési Keretegyezménye előírja az országok számára a dohányreklámok, promóciók és szponzorálások betiltását. Tavaly az aláírók egyetértettek abban, hogy intézkedésekre van szükség a "digitális marketingcsatornákra, például a közösségi médiára való növekvő összpontosítás kezelésére, amely növeli a serdülők és fiatalok kitettségét a dohányreklámoknak".

Andrew Black, a keretegyezmény titkárságának munkatársa szerint azonban nincs egyszerű megoldás: "Az internet szabályozásának kihívása nem egyedi a dohánytermékekre. Valódi kihívást jelent a kormányok számára, hogyan biztosíthatják a társadalom megszokott védelmét egy olyan világban, ahol a határok leomlanak ezek a technológiák miatt."

portfolio.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.