Nincs megállás, reklámok jönnek egy újabb Google-szolgáltatásba

facebook megosztás

Természetesen az AI-funkciókból sem hagyja ki a hirdetéseket a Google, az egyiknél már tesztelik is az aligha várt újítást.

Úgy tűnik, a Google AI szolgáltatásai sem maradnak sokáig hirdetésmentesek – a cég ugyanis már készül arra, hogy az eddig érintetlen szolgáltatásokba is elhozza a reklámokat.

A vállalatnak jelenleg két AI-szolgáltatása van a Google keresőn belül: az AI-alapú áttekintés, valamint az AI-mód. Előbbi a találati oldal tetején megjelenő rövid, szöveges összefoglaló, utóbbi pedig egy olyan funkció, mely már inkább hasonlít a ChatGPT-re. Ez egy személyre szabott élményt kínál, és a jövőben ebbe fogja beépíteni a Google a Gmailt és a Drive-ot is.

Mint a Bleeping Computer kifejti, egy podcastbeszélgetés során Robby Stein, a Google keresés-termékért felelős alelnöke arról beszélt, hogy a cég hirdetési üzletága (Ads) az AI által jelentett új helyzetben jelentősen fejlődni fog.

Stein szerint ez a felhasználó élmény „változását” is jelenti. Szavai szerint a felhasználók képet készíthetnek a cipőjükről, és megkérdezhetik az eszköztől, hogy mutasson még hasonlóakat. Esetleg néhány mondatban érdeklődhet egy étteremről, kitérve az allergiáira is.

Az új funkciók révén a szakember úgy véli, a hirdetések terén is „még hasznosabb” lehet felhasználók számára a Google, például az AI-módban, melynél már kísérleteznek a hirdetések megjelenítésével.

A Bleeping Computer megjegyzi: jelen ponton úgy tűnik, a Google azt szeretné, hogy az AI-módot személyes kérdésekhez használja, és ezek alapján jelenítene meg a rendszer személyre szabott hirdetéseket.

Az egyelőre nem ismert, hogy a gyakorlatban hogyan nézhetnek majd ki az újfajta hirdetések. Az viszont elég valószínű, hogy megtalálja majd a módját a Google annak, hogy elárassza ezt a szolgáltatást is velük – remélhetőleg nem a YouTube lesz a példa.

hvg.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.