Nem csak a dubai csoki, de smash burger is hódít Kanizsán
Jelentősen átalakította a fogyasztási szokásokat a gyorsételek és az édességek területén a smash burger és a dubai csoki magyarországi megjelenése. A stábunknak nyilatkozó üzletvezetők Kanizsán is érzik a trendek változását.
Magyarországon egy éve kezdett el elterjedni a smash burger a különböző vendéglátóhelyeken. A gyorsétel különlegessége, hogy a hagyományos hamburgerhez képest magasabb hőfokon készítik el a húspogácsáját és két kisebb húspogácsát helyeznek a zsemlébe, amelyek préseléses módszerrel készülnek. Horváth Gergely Ádám néhány hónapja döntött az árusítás mellett, szerinte ezek a típusú szendvicsek egyre inkább felváltják a hagyományos burgereket.
- Úgy látom, hogy nagyjából háromnegyedéve indult el ennek a trendje és egyelőre megállíthatatlan. Pesten is például, ahol jóval több smashed burgerező van egy kupacon, ott is a mai napig nyitnak az újak. A negyvenedik nyit a héten, ha jól tudom. Én azt mondom, hogy ez egy jó darabig ki fog tartani – tudtuk meg Horváth Gergely Ádámtól, az Adam's Kávézó, Étel-, és Koktélbár üzletvezetőjétől.
A 2024-es év másik slágere a dubai csoki volt, amely hamar nagy népszerűségre tett szert. Jakabfi Dávid szerint az édesség nem fog kimenni a divatból, mivel minőségi alapanyagokból készül, amely egyre fontosabb a fogyasztóknak. A kanizsai desszertszakács az utóbbi időben több különböző ízesítésű csokoládéval is kísérletezett, például zserbó és túrós csusza felhasználásával, szerinte ezek szintén megtalálják a közönségüket.
- Magyarországon egy egyhangú dolog nem tud működni, úgyhogy valakinek vagy tetszik vagy nem. A vendégkör növekedése alátámasztja azt, hogy érdemes ebbe az irányba haladni – árulta el Jakabfi Dávid, a JD Desszertműhely tulajdonosa.
A két üzletvezető egyaránt kiemelte, a vásárlók egyre inkább az új ízeket keresik, így a kínálatot folyamatosan igazítani kell a trendek változásához. A témával bővebben foglalkozunk egy későbbi magazinműsorunkban.
K.T.
(Képek: Kanizsa Médiaház)