Január 15-től megszűnik az Ügyfélkapu
Az Ügyfélkapuval kapcsolatos változásokról tartott tájékoztatót csütörtök délelőtt a Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamara. Mint elhangzott, jövő év elején megszűnik az alkalmazás, de a magánszemélyek és vállalkozók ügyintézési lehetőségeiről is szó volt.
Január 15-től megszűnik az Ügyfélkapu, amit nagyon sokan használtak. Helyette vagy a digitális állampolgárság mobilalkalmazást, vagy pedig egy újfajta kétfaktoros azonosítást, az Ügyfélkapu+ szolgáltatást kell majd használni a magánszemélyeknek és a vállalkozóknak, a különböző ügyeik intézéséhez. A kamarához már most is nagyon sok megkeresés érkezett a változással kapcsolatban – mondta el a szervezet nagykanizsai titkára.
- Azért érdekes ez a dolog, mert a legtöbb vállalkozónak a könyvelője végzi ezt a tevékenységet. Tehát itt valamiféle meghatalmazással kell majd élniük. Amennyire én tudom, nem lesz bonyolultabb ez a dolog. A digitális állampolgárság az egy mobilalkalmazás, ezzel lehet majd intézni az ügyeket az okmányirodában, a gépjárműügyeket, az okmányoknak az elintézését. Tehát ugyanazokat, amikkel bement az ember és személyesen intézett, ezentúl a digitális állampolgárság alkalmazással tudja intézni. Illetve az Ügyfélkapu+-szal én személy szerint a NAV-val kapcsolatos ügyeket intéztem, adóbevallás és egyebek. De a magánszemélyek meg a vállalkozások is szerintem a NAV-val és a Kormányhivatallal kapcsolatos ügyeket fognak intézni - fogalmazott Kereskai Péter, Nagykanizsai Kereskedelmi és Iparkamara titkára.
V.A.
(Kép: Kanizsa Médiaház)