Nyakunkon a kgfb-határidő, az autósok ötöde hűséges a biztosítóhoz

facebook megosztás

A váltást legalább harminc nappal előre jelezni kell a biztosítónak. Már nemcsak autókra, hanem rollerekre is kötelező biztosítást kötni.

Éves szinten 375 ezer forintot emészt fel átlagosan egy autó fenntartása, de a költségek erősen szórnak – derül ki az Allianz Hungária reprezentatív felméréséből, melyet a kgfb-szezon apropóján készített. A válaszadók 43 százaléka 300 ezer forint alá, 32 százalékuk 400 ezer forint fölé becsülte az erre a célra fordítandó összeget. Az is kiderült a felmérésből, hogy az idősebb, 11-15 éves autókra átlag felett kell költeniük a tulajdonosoknak. A megkérdezettek többsége (62 százalék) gondolja úgy, hogy a fenntartási költségek legnagyobb tételeit az üzemanyag, míg negyedük számára (26 százalék) a szervizben elköltött összeg jelenti, ami a rendszeres felülvizsgálatok mellett a váratlan javítási kiadásokat is tartalmazza.

„Már azzal is sokat tehetünk a költségeink csökkentéséért, ha olyan kötelező felelősségbiztosítást választunk, amelyhez alapszintű assistance szolgáltatást is nyújt a biztosító” – emelte ki Töreky Gábor, az Allianz Hungária Zrt. lakossági nem életbiztosítások igazgatója. Szerinte az autósok is érzékelik ezt, a válaszadók többége (56 százalék) ismerte be, hogy van olyan biztosítási szolgáltatás, amely jól jött volna bizonyos esetekben. Főleg a helyszíni műszaki segítségnyújtás (34 százalék) és a cseregépjármű (25 százalék) bizonyult volna hasznosnak, azonban a szakember úgy véli, hogy autós költéseink tudatos elemzésével és például a költségkímélő assistance választásával optimalizálni tudjuk a kiadásokat.

Elárulta, hogy egy assistance-kár esetén átlagosan 45 ezer forintot fizet a biztosító, ami akár a teljes éves kgfb-díjnak is megfelelhet.

Azok a megkérdezettek, akik ismerik ezt a fajta szolgáltatást, tisztában vannak azzal, hogy ez kiterjed a helyszíni javításra (55 százalék), vagy ha ez nem sikerül, akkor a szervizbe vontatásra és utaztatásra (57 százalék). Minden tizedik válaszadó is tisztában van vele, hogy az elektromos autók helyszíni töltését is lefedi, közülük nagyobb arányban találjuk a fiatalabbakat.

Mi az az assistance?

„Szervizt keresni, autómentőt hívni, rosszabb esetben ideiglenes szállást vagy csereautót találni belföldön sem könnyű, azonban különösen embert próbáló feladat egy olyan országban, ahol talán még megértetni sem tudjuk magunkat” – fejtette ki Töreky Gábor, aki hozzáfűzte, hogy egy olyan biztosítás, amely a kgfb mellett adott esetben tartalmaz akár egy alap gépjármű assistance szolgáltatást is, leveheti a vállunkról az anyagi és az intézkedési terhek jó részét.

A szakértő szerint az autósok fejében sokszor tévhitek élnek arról, hogy egyáltalán mit is fed le pontosan az assistance. A felmérésben megkérdezettek közül minden negyedik autós (24 százalék) nem is hallott még a szolgáltatásról, minden harmadik válaszadó (31 százalék) pedig bevallja, hogy nem tudja pontosan, mit takar a kifejezés, csak annyit tud, hogy biztosan extra díjat kell fizetni érte. Szintén magas azok aránya is (15 százalék), akik szerint az assistance csak a casco mellé jár, és csak 36 százalék érzi úgy, hogy pontosan tudja, mit jelent ez a kategória. Ebben a csoportban az átlagnál többen vannak a férfiak, a 60 év felettiek, a Budapesten élők, valamint azok, akiknek fiatal az autójuk.

Kit érint a kgfb-váltás?

Amennyiben új biztosításról van szó, az Allianz kutatásából kiderül, a fiatalok aktívabbak, ugyanis az idén az új kgfb-szerződéseket a legnagyobb arányban (26 százalék) a 18–39 éves korosztály kötötte. Az is látható, hogy minden ötödik autós (22 százalék) tíz éve vagy akár még régebben ügyfele a jelenlegi kgfb-biztosítójának.

Ha váltásról van szó, az árérzékenységben évről évre nincs változás: a döntő többség (59 százalék) főleg árvezérelt.

  • Noha a biztosítók saját weboldalait minden ötödik válaszadó (21 százalék) keresi fel az elérhető extra szolgáltatások felkutatása végett,
  • a többség (59 százalék) összehasonlító oldalakon keresné meg a számára legkedvezőbb biztosítást.

Ezeket a platformokat a 30–59 éves autótulajdonosok használják elsősorban, míg a fiatalabbak (18–39 évesek) szívesebben fordulnak barátokhoz, ismerősökhöz véleményért, ajánlásokért. Különösen érvényes ez a 18 és 29 év közöttiekre, akik 28 százaléka arra is rászánja az időt, hogy utánanézzen, mennyire megbízható az adott biztosító.

Nyakunkon a határidő

Töreky Gábor felhívta a figyelmet, hogy a díj mellett tekintsük át a tartalmat és a pluszszolgáltatásokat is.

Figyeljünk a határidőkre is: évente csak egyszer van lehetőségünk váltani – a felmondásnak az évforduló előtt harminc nappal kell megérkeznie a biztosítóhoz.

A szakértő kiemelte, hogy akit érint az év végi váltás, azaz a fordulója december 31-re esik, figyeljen rá, hogy a felmondásának 30 nappal a fordulója előtt, azaz december 1-jéig kell megérkeznie a biztosítójához. Ez idén vasárnapra esik, emiatt postai úton november 29-ig kell eljuttatni a felmondást, vagyis érdemes három-négy nappal korábban feladni. Személyes ügyintézésre még a pénteki nap is rendelkezésre áll, elektronikus csatornákon azonban a hét végén is van mindenkinek lehetősége a kötelező biztosítás felmondására.

Fontos megjegyezni, hogy a kgfb nemcsak személyautókra, hanem például teherautókra, pótkocsikra, vontatókra is vonatkozik, sőt, idén júliustól súlytól és maximált sebességtől függően elektromos rollerekkel, elektromos kerékpárokkal is csak kgfb-biztosítással lehet közlekedni.

vg.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.