Olyan gépet fejlesztett Kína, amellyel „átfúrhatja a világot”
Kína új áttörést ért el a nagy átmérőjű alagútfúró gépek gyártásában. A körülbelül 145 méter hosszú és körülbelül 5000 tonna súlyú berendezéssel a világ leghosszabb víz alatti autópálya-alagútját fogja megépíteni.
Elkészült a kínai Hunan tartományban lévő Csangsában egy rekordátmérőjű alagútfúró gép (TBM). A maga nemében ez az eddigi legnagyobb, Kína által önállóan kifejlesztett TBM. A Jianghai (Csianghaj) nevű alagútfúró gép konstruálása áttörés a hasonló, belföldi gyártású, nagy átmérőjű TBM-ek gyártásában.
A Jianghai TBM-et a China Railway Construction Heavy Industry és a China Railway 14th Bureau fejlesztette ki. A berendezés körülbelül 145 méter hosszú és körülbelül 5000 tonna súlyú. A világ leghosszabb víz alatti autópálya-alagútjának – a kelet-kínai Csiangszu tartományban, a Hajtaj Jangce folyó alagútjának – építésére szolgál a Global Times cikke szerint. Mindazonáltal nemrég egy ennél is nagyobb átmérőjű, kínai alagútfúró gép építéséről érkezett hír.
Song Huan, a Hajtaj Jangce folyó alagút projektjének vezető mérnöke a Kínai Vasút 14. Hivatalától elmagyarázta a CCTV-nek, hogy a TBM egy hosszadalmas, megszakítás nélküli fúrásra készül a Jangce folyó alatt.
Várnak majd meglepetések az óriási alagútfúróra
A projekt várhatóan számos egyedi geológiai kihívással szembesül majd – mondta Song. A mederben végzett geológiai vizsgálatok korlátozott köre azt jelenti, hogy sok az ismeretlen, illetve az ellenőrizhetetlen tényező.
A TBM kulcsfontosságú technológiai fejlesztéseiről ismert, mint például
- a megnövelt vágófej nyílási aránya,
- a nagynyomású központi öblítőrendszer,
- valamint a vágófej-figyelő rendszer.
A berendezés összességében garantálja a hatékony építést a cikk szerint.
vg.hu
(Kép: VCG)