A napilapok és a hetilapok példányszáma is csökkent tavaly
A nyomtatott napilapok példányszáma 15 százalékkal, a hetilapok terjesztési átlaga pedig 17 százalékkal csökkent 2023-ban az előző évihez képest - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága csütörtökön az MTI-vel.
Az NMHH Médiatanácsa keddi ülésén fogadta el a nyomtatott sajtótermékek terjesztéséről, olvasottságáról és online megjelenéséről készített elemzést, amely szerint a legolvasottabb napilapok közé a Blikk, a Metropol és a Bors tartozik.
A versenyt a Blikk vezeti, megközelítőleg félmillió olvasóval, de vetélytársai is legalább 200 ezres olvasótáborral rendelkeznek.
Szintén visszaesés mutatható ki 27 napilap webes felületét vizsgálva: a listavezető Blikk.hu 172 ezer felhasználót veszített, a borsonline.hu látogatottsága a 360 ezret sem érte el tavaly, ami azt jelenti, hogy a lap online felülete százezer internetezőt veszített egy év alatt.
A Metropol.hu azonban 88 ezerrel tudta bővíteni napi felhasználóinak számát, amely így már megközelítette a 197 ezret - derül ki a kutatásból.
Bár a hetilapok terjesztési átlaga is csökkent átlagosan 17 százalékkal, mégis a hetente megjelenő lapok bizonyultak a legnépszerűbb sajtótermékeknek; a legfrissebb példányokat forgatók száma 2023-ban átlagosan 217 ezret tett ki, míg több mint 470 ezren legalább negyedévente kezükbe vették az adott kiadványt.
A legnépszerűbb hetilapnak a Szuperinfó bizonyult, 1,32 millió olvasóval, a legnagyobb példányszámú hetilap a Nők Lapja 136 ezer megjelentetett példánnyal, utána a Kiskegyed jön a 100 ezer feletti nyomtatott számmal.
A hetilapok online felületein is kevesebb volt az olvasó tavaly. A legtöbben a ripost.hu-tól pártoltak el, majdnem 410 ezren, de veszteséget könyvelhet el az olvasottság terén még a hvg.hu is, amelyre 300 ezerrel kevesebben voltak kíváncsiak tavaly, mint tavalyelőtt.
A legolvasottabb online hetilap 2023-ban a kiskegyed.hu volt 1,39 millió heti felhasználóval, akik közül 453 ezer volt az új olvasó, de a mandiner.hu és a story.hu olvasótábora is gazdagodott, mintegy 80 ezer új látogatóval.
A havonta vagy ritkábban megjelenő nyomtatott sajtótermékek közül az ingyenes Patika Magazin bizonyult a legnépszerűbbnek, a legutóbbi lapszámot mintegy 570 ezren olvasták, míg az elmúlt tizenkét szám bármelyikét majdnem 968 ezren vették kézbe.
Tavaly a vizsgált 31 periodika weblapját összesen 3,3 millió internetező nyitotta meg egy átlagos hónapban. A marieclaire.hu egy év alatt 381 ezerrel növelte az olvasótáborát, miközben az evamagazin.hu oldalát átlagosan 282 ezerrel látogatták kevesebben tavaly, mint 2022-ben.
A teljes elemzés elérhető az NMHH honlapján: https://nmhh.hu/cikk/248512/A_nyomtatott_sajtotermekek_terjesztese_olvasottsaga_es_on
MTI