Kiakadtak a felhasználók: átugorhatatlan hirdetéseket tesztel az Instagram
A Meta megerősítette, hogy teszteli az átugorhatatlan hirdetéseket az alkalmazás hírfolyamában. A felhasználók dühösek a változások miatt, néhányan az Instagram törlésével fenyegetőznek.
Sokakat már az is eléggé bosszantja, ha a közösségi média hírfolyamában reklámokat lát, ez az élmény pedig az Instagram-felhasználók számára hamarosan még elkeserítőbbé válhat – írta a DailyMail.
A Meta ugyanis megerősítette, hogy most tesztel egy olyan funkciót, mely átugorhatatlan hirdetéseket vezet be a felhasználók Instagram hírfolyamába.
Úgy tervezik kivitelezni az új, felháborodást kiváltó döntést, hogy a hirdetéseken időzítő jelenne meg, ami megakadályozza, hogy a felhasználó a teljes idő leteltéig tovább tudjon görgessen tovább, hasonlóan a YouTube-hoz.
Az Instagram által „reklámszünetnek” nevezett funkciót először a hétvégén vette észre az egyik felhasználó, aki „hülyeségnek” nevezte a változást. A közösségi médiában pedig sok dühöngő Instagram-felhasználó már azzal fenyegetőzik, ha a változás véglegessé válik, teljesen kilép a közösségi média platformból.
A felhasználók szerint a hirdetések legfeljebb 10 másodpercig tartanak, és megakadályozzák a görgetést a teljes időtartam alatt. A hirdetésben található információs gombra kattintva egy üzenet jelenik meg az Instagramtól: reklámszünetet lát. Az üzenet így folytatódik: a hirdetésszünet a reklámok Instagramon való megtekintésének új módja.
Az Instagram reklámbevétele mellett spórol is
Ellentétben a YouTube-bal, amely minden általa generált hirdetési dollár 55 százalékát adja az oldalra videókat feltöltő tartalomtulajdonosoknak, az Instagram és a legtöbb más közösségi alkalmazás sokkal, de sokkal kevesebbet költ. Továbbra is elvárja, hogy a legtöbb felhasználó ingyen adjon neki fényképeket és videókat.
Az Instagram nagyon gyorsan nőtt a Meta tulajdona alatt. Mint ismert, még 2012-ben a Meta – akkor még Facebook – egymilliárd dollárt fizetett az alkalmazásért, amikor egy maroknyi alkalmazottal működő, bevételmentes fotómegosztó vállalkozás volt. Most a Facebook korábbi termékvezetője, Adam Mosseri vezeti.
A Meta
- 2018-ban 11,3 milliárd dollárt,
- 2019-ben 17,9 milliárd dollárt,
- 2020-ban 22 milliárd dollárt,
- 2021-ben 32,4 milliárd dollárt,
- 2022 első felében pedig 16,5 milliárd dollárt
keresett az Instagram reklámbevételeiből.
vg.hu
(Kép: i.insider.com)