10 éves a Boldogságóra Program: kanizsai pedagógus-nagykövetet neveztek ki
A Boldogságóra Program nagykövete lett a Zrínyi-iskola tanítója, Illésné Kun Hajnalka. A Jobb Veled a Világ Alapítvány érzelmiintelligencia-fejlesztő kezdeményezése 10 éves, és az évforduló tiszteletére 30 pedagógus nagykövetet választottak ki országszerte, köztük a kanizsai szakemberrel.
A Jobb Veled a Világ Alapítvány 10 éve indította útjára a pozitív pszichológia alapjaira épített érzelmi intelligencia fejlesztő programját. Az egyedülálló módszertan mind a tanárok, mind a gyermekek lelki jóllétével foglalkozik, sőt, a szülők bevonására is lehetőséget nyújt. A kanizsai Zrínyi Miklós Általános Iskola már több éve csatlakozott a programhoz. Mindig is fontosnak tartottuk az innovációt, illetve hogy az iskolánk stratégiákban gondolkodjon – szögezte le Faller Zoltán intézményvezető. Éppen ezért alakítottak ki egy egészségfejlesztő iskolai koncepciót, ahol a mindennapos testmozgás mellett az egészséges életmód más aspektusaira is figyelmet fordítanak.
- A sporton kívül szerettük volna beemelni az egészséges életmódra nevelés különböző területeit, a családnak a fontos szerepét, a lelki egészségnek a fontos szerepét, itt nyilván a tanulók és a pedagógusok lelki egészsége is szóba jön. Itt kapcsolódott be a Boldogságóra Program is, ami ezt a területet erősítette és nyilván a fenntarthatóság, akár védőnői munka, az iskolaorvosi munka, ami támogatja az egészségfejlesztő munkánkat – fogalmazott Faller Zoltán, a Zrínyi Miklós Általános Iskola intézményvezetője.
A program képzésén már az intézmény számos pedagógusa részt vett, ennek köszönhetően több különböző színtéren valósul meg az alapítvány szemlélete. Dékány Beatrix igazgatóhelyettes elmondta, napjainkban egyre fontosabb az a tényező, hogy ne csak a gyerekek tárgyi tudására, de egészségi állapotára, érzelmi stabilitására is hangsúlyt fektessenek.
- Meghatározza az oktató-nevelő munkánkat, megjelenik a diákönkormányzat által képviselt, illetve szervezett programokban. Boldogságórák keretében közösségi nevelés tanórákon, szabadidős foglalkozásokon, a tanév során minden hónapban különböző témák kerülnek feldolgozásra. Ilyenek például a hála és az optimizmus gyakorlása, a társas kapcsolatok ápolása, jó cselekedetek, célok kitűzése és elérése, megküzdési stratégiák, apró örömök élvezete, a megbocsátás gyakorlása, testmozgás, valamint a fenntartató boldogság – tudtuk meg Dékány Beatrixtől, a Zrínyi Miklós Általános Iskola igazgatóhelyettesétől.
Illésné Kun Hajnalka 26 éve dolgozik alsós tanítóként, és már mintegy 9 éve alkalmazza a Boldogságóra Program elemeit. Ennek részleteiről, valamint az intézmény egészségfejlesztő koncepciójáról bővebben is hallhatnak Családias című magazinunk következő adásában.
SZ.F.
(Borítókép: Kanizsa TV)