Új ügyeleti rendszer az egységesítés alapján

facebook megosztás

Nem volt minőségbiztosított a korábbi ellátási rendszer, ezért született döntés az egységesítésről – fogalmazott Győrfi Pál ma Zalaegerszegen. Az Országos Mentőszolgálat szóvivője a megyeszékhelyi mentőállomáson tartott csütörtökön tájékoztatót. Mint arról már beszámoltunk, november 1-től Zala vármegyében négy helyen lesz ügyeleti ellátás, Zalaegerszegen, Nagykanizsán, Keszthelyen és Lentiben, a zalakarosi és a letenyei egység azonban megszűnik, utóbbi két ellátási terület Kanizsához kerül. 

Az önkormányzati intézmények helyett, a következő hónaptól az Országos Mentőszolgálat látja el az ügyeleti feladatokat. A korábbi rendszert Győrfi Pál szerint gyakran érték lakossági panaszok. Az elmúlt évek tapasztalatai alapján dolgozták ki az új tematikát, amely alapján a délutáni órákban a háziorvosi, este 10 után pedig a sürgősségi ügyelet fogadja a betegeket. 

– Ha végül meg is vizsgálták a beteget az orvos, akkor is, finoman szólva, nem volt minőségbiztosított az az ellátás, amit ők nyújtani tudtak. Ezért is született az a döntés, hogy jöjjön létre Magyarországon egy új, egységes a betegek számára a legmegfelelőbb ellátást nyújtó, alapellátási ügyeleti rendszer. Figyelembe vettük a betegek igényeit. Az látszik, hogy akik délután 4 és este 10 között fordulnak ügyelethez, ők általában valamilyen háziorvosi probléma miatt teszik ezt. Este 10 után viszont, aki ügyeletet hívott, ott sokszor valami súlyos vagy akut problémáról volt szó, amire sürgősségi megoldást kell nyújtani – mondta Győrfi Pál az Országos Mentőszolgálat szóvívője

Az átalakítás után a letenyei és zalakarosi telephely ugyan kiesett, de Győrfi Pál hangsúlyozta, senki nem marad ellátás nélkül azokon a településeken sem, ahol az intézményesített forma nem működik tovább. 

– Ha szükséges, az ügyeleti autó kimegy a beteghez és a saját lakásán fogja megvizsgálni, ellátni őt. Sőt, a vegyes ügyeletek fogalom azt jelenti, hogy bármelyik telephelyünkre be lehet menni, akár gyerekről, akár felnőttről van szó. Gyakorlatilag függetlenül attól, hogy hol lakik az illető. Az új rendszerben, bármelyik telephelyen, bármelyik településen ellátást kap – fogalmazott Győrfi Pál

A telephely Kanizsán nem változik, a városvezetés elfogadta a Mentőszolgálat kérését és marad a Szekeres József utcai intézmény. November 1-től azonban az ügyeleti hívószám változik, jövő szerdától a 1830 tárcsázásával lehet segítséget kérni. Vészhelyzet esetén azonban azt javasolják a szakemberek, hogy a már ismert, 112-es számot hívjuk. 

M-B.GY. 

(Borítókép: Kanizsa TV)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.