Online ügyfélfogadás a szolgáltatást nyújtó önkormányzati cégeknél
Átálltak az online ügyfélfogadásra a szolgáltatást nyújtó önkormányzati cégek. A döntést a jelenlegi vírushelyzet indokolja, így - egyebek mellett - a szemétszállítással vagy vízellátással kapcsolatos ügyek tegnaptól személyesen nem, csak interneten és telefonon keresztül intézhetők.
A járvány erősödése miatt országosan is egyre több a szigorítás. Az ügyfélszolgálatot működtető, önkormányzati cégeket nemrégiben felkereste Fodor Csaba, az ÉVE-frakció vezetője, hogy amennyiben lehetséges, térjenek át online ügyfélfogadási rendszerre.
– Ezt akceptálták a cégek vezetői, visszajeleztek, hogy ők is egy ideje ezen gondolkodtak, ennek megfelelően kívánják átalakítani az ügyfélfogadási rendjüket – mondta Fodor Csaba, az ÉVE frakcióvezetője.
Hétfőtől például a Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt. is átállt az online ügyfélszolgálati rendszerre. A vállalat ez ügyben már az országos szövetségtől is kapott ajánlást.
– A vízműveket tömörítő Magyar Viziközmű Szövetség már ajánlotta, hogy gondoljuk át az ügyfélszolgálatok működését. A Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt. is úgy döntött, hogy csatlakozik a többi önkormányzati céghez, és 2020. november 2-tól online intézzük az ügyeket, az ügyfélfogadást szüneteltetjük határozatlan ideig – fogalmazott Cziráki László, a Délzalai Víz- és Csatornamű Zrt.
A legutóbbi önkormányzati ülésen önálló képviselői indítványként szerepelt egy egységes ügyfélszolgálati iroda kialakítása, amely a városi, szolgáltatást nyújtó cégeket érinti. A cél az, hogy az ügyfeleknek ne kelljen a város különböző pontjait felkeresni, ha bármilyen problémájuk akad, vízellátás, hulladékszolgáltatás, esetleg közterület-rendezéssel kapcsolatos problémák vagy bérlakás-ügyintézés miatt.
V.A.