Valami egészen különös történik Magyarországon: újra beköszöntött a dízelautók kora, de hódítanak az elektromosok is – az EU csak nézi
Összességében enyhén csökkentek az eladások Unió-szerte. Terjednek a tisztán elektromos meghajtású modellek, de a hibridek egyelőre a piac koronázatlan királyai – közölte az ACEA.
Az Európai Unióban éves összevetésben 1,9 százalékkal csökkent az eladott új autók száma az idei első három hónapban, a kizárólag akkumulátorról üzemelő elektromos autók (BEV) piaci részesedése az idei első negyedévben 15,2 százalék volt, magasabb az egy évvel korábbi 12 százalékhoz képest – közölte az ACEA, az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete.
Tarolnak a hibridek Európában
A legnagyobb szeletet az autópiacon a hibrid-elektromos autók (HEV) szerezték meg, 35,5 százalékos piaci részesedéssel, ami felülmúlja az egy évvel korábbi 28,9 százalékot.
A hálózatról is tölthető, plug-in hibrid (PHEV) autók piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 7,4 százalékról 7,6 százalékra nőtt. A dízeles autók aránya 12,8 százalékról, 9,5 százalékra csökkent, a benzines autóké pedig 35,5 százalékról, 28,7 százalékra esett.
Az EU négy legnagyobb piaca közül három, amelyek az elektromos autók regisztrációjának 63 százalékát teszik ki, jelentős növekedést ért el:
- Németország (plusz 38,9 százalék),
- Belgium (plusz 29,9 százalék)
- és Hollandia (plusz 7,9 százalék).
Eközben az új BEV-autók értékesítése 6,6 százalékkal esett Franciaországban.
Valami egészen különös történik Magyarországon
Az ACEA honlapján szereplő adatok szerint Magyarországon 32 ezer 899 új autót adtak el az idei első három hónapban, 3,8 százalékkal többet az egy évvel korábbinál.
A dízeles autók eladása 27,8 százalékkal, 4183-ra emelkedett, míg a benzineseké 14,2 százalékkal, 7877-re csökkent. A BEV-autók eladása 5,2 százalékkal, 2408-ra emelkedett, a PHEV-autóké 21,2 százalékkal, 1169-re esett, míg a HEV-autóké 10,8 százalékkal, 17 ezer 82-re bővült az idei első negyedévben éves összehasonlításban.
vg.hu