Jövőkép Tanulmány - a vállalkozások segítése a cél
„Jövőkép tanulmány” néven végzett jövőkutatást a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara, a területi kamarák közül az országban elsőként. A 15-25 évre előrenéző tanulmány részleteiről pénteken adott tájékoztatást a kamara.
A jövőkutatás mellett a sajtótájékoztatón szó volt a megye jövőjéről, és gazdasági-társadalmi fejlődés lehetőségeiről is. Azért készült ez a kutatás, mert tapasztalataink alapján az a meggyőződésünk, hogy a Zala vármegyei gazdaság teljesen más utat fog bejárni az ország többi megyéjéhez képest – árulta el Kovács Dezső, a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara elnöke.
- Azt szerettük volna, hogy ezzel a jövőkutatással és ezzel a jövőképpel és a benne lévő stratégiai pillérek meghatározásával, a vállalkozásoknak kapaszkodókat tudunk nyújtani, hogy az a jövő, az a változás, ami előttünk áll és amiben benne vagyunk az elmúlt évtizedekben, ebben a változásban ők milyen kapaszkodókkal tudnak igazodni a jövőhöz, milyen lehetőségeket tudnak kiaknázni, és ebben igyekszik a kamara segítségére lenni a vállalkozásoknak - tette hozzá Kovács Dezső.
A tanulmány négy kulcsterületet sorakoztat fel, ezek között szerepel a „Gyermekközpontú Zala”, az „Intelligens, Digitális Zala”, a „Kék Zala” és az „Erdőzöld Zala” is. Farkas Szabolcs, a Zala Vármegyei Kereskedelmi és Iparkamara Szolgáltatói Tagozatának elnöke a két utóbbi tématerületet ismertette a tájékoztatón.
- A „Kék Zala” történet az nagyon régóta ismert, a turizmus és egyébként az ivóvíz készlete Zala megyének az gyakorlatilag jelen pillanatban úgy néz ki, hogy szinte kiüríthetetlen, de mégis vigyázni kell erre a természeti adottságunkra. Nagyon fontos, hogy a klímaváltozás következményeit jól reagálja le a Zala megyei gazdaság. Azokról a témákról beszéltünk, hogy ezekhez a kihívásokhoz, mint a klíma megváltozása, hogy tudnak a helyi vállalkozások érdemben kapcsolódni. A másik ugye az „Erdőzöld Zala” volt, itt főként inkább azokról a témákról beszélgettünk, amik igazából a turizmust, az ökoturizmust és ennek az új ágait tudná dinamizálni itt a megyében - mondta el Farkas Szabolcs, a ZVKIK Szolgáltatói Tagozat elnöke.
Kovács Dezső kiemelte, hosszú távú céljuk a „Zala-brand” kialakítása, amely akár nemzetközi szinten ismertté teheti a területet, társadalmi és gazdasági szempontból egyaránt.
SZ.F.
(Képek: Zalaegerszeg TV)