Nagy változás jön a YouTube-ra – közelegnek a hasznos MI-funkciók

facebook megosztás

Többek között tervben van a videók MI-szinkronizálása is. A YouTube arra akarja használni a mesterséges intelligenciát, hogy javítson a felhasználói élményen és segítsen a tartalomgyártóknak.

Mint sok más területen, úgy a YouTube háza táján is már megvannak a tervek, hogyan tudnák hasznosan felhasználni a generatív mesterséges intelligencia nyújtotta lehetőségeket. Neal Mohan, a YouTube vezérigazgatója nemrég azt nyilatkozta: „nagyon optimista vagyok a YouTube jövőjét illetően. Még mindig csak az első vagy második játékrészben járunk. Még csak a jéghegy csúcsát érintettük, hogy mit érhetünk el olyan technológiákkal, mint a generatív mesterséges intelligencia”.

Ma a YouTube évente 50 milliárd dolláros bevételt termel az Alphabetnek, a Google anyavállalatának. Az amatőr videók platformjából olyan központtá nőtte ki magát, amely zenestreaminget, kábeltelevíziós előfizetéseket, élő sportközvetítéseket és jövedelmező bevételmegosztási lehetőséget kínál tartalomgyártóknak.

A YouTube kulcsfontosságúvá vált, mivel a Google alapvető keresési és hirdetési üzletágait antitrösztperek és mesterségesintelligencia-alapú riválisok fenyegetik,

amelyek a mobil- és asztali keresési piacot támadják. Bár 2023 nagy részében csökkent, a YouTube hirdetési bevételei visszapattantak, és 15 százalékkal, 25,7 milliárd dollárra nőttek 2024 első kilenc hónapjában. Bár ez csupán a 144 milliárd dolláros keresési hirdetési bevételek ötöde, az Alphabetnek szüksége van erre a pénzre. Az MI-ambíciók érdekében versenyt futva a Microsofttal és az Amazonnal, a vállalat 38,3 milliárd dollárra növelte adatközpontokra és chipekre fordított kiadásait.

Mi a YouTube terve a mesterséges intelligenciával?

Mohant 2023-ban nevezték ki vezérigazgatónak, miután öt évig termékfejlesztési igazgatóként dolgozott. Most egy mesterséges intelligenciával támogatott termékcsomagot indít, hogy a YouTube növekedésének következő szakaszát elősegítse. Az egyik kihívása, hogy az új AI-eszközök, mint például az azonnali videó- és zenekészítés lehetősége, ne fordítsák az alkotókat a platform ellen, akik attól tartanak, hogy ezek az eszközök kiszoríthatják őket.

„Az MI az emberi kreativitást kell, hogy szolgálja. Ezek eszközök az alkotók kezében, nem pedig helyettesítőik. Ez az alapelvünk” – mondta Mohan. A vezérigazgató hangsúlyozza, hogy az alkotók kulcsszerepet játszanak az új stratégiában, hiszen az elmúlt három évben 70 milliárd dollárt fizettek ki előfizetési és hirdetési bevételekből partnereiknek – írja a Financial Times.

Kiemelt két kísérleti funkciót, amelyeket a Google MI-részlege, a DeepMind fejlesztett ki:

  • Dream Screen és Dream Track: ezek szövegből szintetikusan gyönyörű videókat és zenéket generálnak.
  • Automatikus szinkronizálás: ez a funkció automatikusan lefordítja az angol nyelvű videókat nyolc másik nyelvre és fordítva. 

A YouTube még tavaly jelentett be nagy áremelést a Prémium-felhasználóknak: október 6-tól 2690 forint helyett 4790 forintot kell fizetni az előfizetésért. A cég a drágulással kapcsolatban azt írta, hogy meg kellett emelniük az árat „annak érdekében, hogy továbbra is el tudják látni feladatukat”.

vg.hu
 

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.