Körülményes az átállás, de fontosnak tartják az Ügyfélkapu+ használatát a megkérdezett kanizsaiak

facebook megosztás

A gyors ügyintézés szempontjából fontosnak tartják az Ügyfélkapu+ használatát a megkérdezett kanizsaiak. A korábban megszokott elektronikus rendszer január 15-től változik, az átállás főként az időseknek okoz nehézséget, de ahogy fogalmaztak: a mai világban ez már nélkülözhetetlen. 

Ahogy arról korábban már beszámoltunk, január közepétől a hagyományos Ügyfélkapufiók helyett, a digitális állampolgárság mobilalkalmazást vagy pedig egy újfajta kétfaktoros azonosítást, az Ügyfélkapu+ szolgáltatást kell majd használni a magánszemélyeknek és a vállalkozóknak, a különböző ügyeik intézéséhez. A szépkorúak közül sokan csak segítséggel tudnak alkalmazkodni az új rendszerhez.

- Az ember mindenhez hozzáfér igazából, mindent meg tud rajta nézni, lehet időpontot foglalni és egyebek - fogalmazott Kovácsné Kovács Mária.

Balogh István elmondta, korábban is használta az Ügyfélkapu fiókját, az Ügyfélkapu+-ra való átállás bonyolultsága miatt azonban, ugyan nem szívesen, de ő a digitális állampolgárság mellett döntött. 

- Nekem eddig volt Ügyfélkapum, de mivel, hogy az Ügyfélkapu+-t saját magamnak kell megoldani, és mivel, hogy egy eszközöm van, amivel meg tudnám csinálni, ezért sajnos be kell vállalnom a digitális állampolgárságot, holott nem szeretném, de ugyanúgy nyomon tudnak követni, mint eddig, úgyhogy mindegy szerintem, mert az ügyeimet csak így tudom intézni a továbbiakban sajnos - árulta el Balogh István.

Pintér Jenőné szerint a mai, egyre modernebb, digitalizált világban nincs egyszerű dolga az idősebb generáció tagjainak, de nekik is alkalmazkodniuk kell a változáshoz.

- Nekem a fiam segítette letölteni a mobiltelefonomra ezt az alkalmazást, nem is tudom pontosan mi a neve, de könnyebb a hozzáférés az biztos mindenhez, ezért fontos szerintem- árulta el Pintér Jenőné.

Január 16-tól tehát már csak a kétfaktoros azonosítású Ügyfélkapu+ vagy a digitális állampolgárság használata lesz elérhető. Az átalakítás célja az, hogy még biztonságosabb ügyintézést biztosítson a felhasználóknak.

SZ.F.

(Kép: Kanizsa Médiaház)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.