Practikid – ezentúl Kanizsán is elérhető a tanulási képességek felmérésének eszköze

facebook megosztás

Az iskolaérettség megállapítását segítő, új diagnosztikai eszközt próbálhattak ki Kanizsán is az érdeklődők. Az egyik fejlesztőközpontban ma egy ingyenes nyílt nap részeként a Practikid eszközzel játszhattak a gyermekek, mely egy 100 százalékban hazai fejlesztésű képességmérési módszertan.

A tanulási képességek felmérése a mai gyermekek digitális világához közelítve, mesés formában. Röviden így jellemezhető a Practikid, mely az óvodai és iskolai átmenet megkönnyítésére szolgáló mérést jelenti. A diagnosztikai eszköz 5-7 éves gyermekek képességeinek mérését végzi egyedi módon.

gyermek

- Ez nem a megszokott felmérés, amikor egy fejlesztőpedagógus vagy óvoda-pedagógus felméri a gyermekeket, amikor papír alapon a szubjektív megítélésük alapján, a sok-sok év tapasztalatából eredően alkotnak egy szakmai véleményt a gyermekről. Amit tudni kell a rendszerről, hogy tények és adatok alapján működik, ezáltal teljesen objektív és mégis úgy mérjük fel a gyermekeket, hogy egy kalandnak, mesének, szenzációs történetnek fogják fel az egészet - árulta el Kiss Zoltán, az Anysolve tanácsadója. 

A szakemberek tapasztalata, hogy a szülők nyitottak és keresik a gyermekek számára megfelelő fejlesztési és terápiás lehetőségeket, hogy minél korábban és hatékonyabban tudjanak segítséget biztosítani a számukra, ezért is hasznosak a felmérések.

- Igazából akkor tudunk pontos képek kapni, hogy mik azok a biztos és fix pontok, ahonnan el tud indulni egy fejlesztő és terápiás munka a gyermekek életében, illetve segítséget kaphatunk ahhoz, hogy el tudjuk dönteni, hogy iskolaérett-e egy gyermek, el tud menni iskolába vagy maradjon egy évet az óvodában. Ha pedig így döntünk, akkor mik azok a képességterületek, amiket tudunk fejleszteni - fogalmazott Hepp Katalin, a Hangocska Fejlesztő gyógypedagógusa. 

A most bemutatott eszköz nemcsak felméri a gyermekek képességeit, de az adatokat megismerve a szülőknek tanácsokat nyújt a hiányosságok pótlására, ezáltal fejlesztési javaslatokkal szolgál. Az utóbbi évek azt mutatják, hogy többek között a finommotorika, a grafomotorika, és a mozgás területén is kell fejleszteni az iskolába készülőket.

K-V.A.

(Képek: Kanizsa Médiaház)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.