Folytatódhat az M9 építése a Dunától keletre
Az M9 újabb szakasza készülhet el a közeljövőben.
Hazánk leghosszabb, nagyjából 300 kilométer hosszú autópályája a jelenlegi, sugaras gyorsforgalmi úthálózatot köti majd össze. A gyűrű 2001 óta áll a tervezők asztalán és eddig csak egy rövid, 20 kilométer körüli szakasz készült el, azonban ez hamarosan megváltozhat: kiírták a közbeszerzést az M9 gyorsforgalmi út újabb szakaszának tervezésére, emellett megépülhet az az 51-es főúthoz kapcsolódó bajai déli elkerülő és 2x2 sávosra bővíthetik 47-es út az algyői Tisza-hídját is. A három részből álló kiírás egyes elemei az alábbi feladatok köré csoportosulnak:
Újabb 57 kilométer gyorsforgalmi út épülhet, így a nyertes feladata:
- Az M9 gyorsforgalmi út 51-es és 53-as főút közötti szakaszának tervezése, összesen mintegy 57 kilométeren,
- déli lekötéssel Tompáig, valamint
- Jánoshalmi mérnökségi telep és kerékpárút tervezése Jánoshalma és Kiskunhalas között.
- Környezetvédelmi engedély módosítása, szükség szerint új környezetvédelmi engedély(ek) megszerzése;
- teljeskörű engedélyezési tervek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése, valamint
- a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése.
Déli elkerülőt kaphat Baja, ennek során a feladat:
- az 51-es főút Baja, déli elkerülő - Hercegszántó (országhatár) közötti szakaszának 2x2 sávossá fejlesztésének és
- a meglévő Magyar Közút Nzrt. Bajai Üzemmérnökség fejlesztésének előkészítése.
- Tanulmányterv és környezeti hatástanulmány (KHT) elkészítése, valamint
- környezetvédelmi engedély megszerzése,
- teljeskörű engedélyezési terveinek elkészítése és az építési engedélyek megszerzése, valamint
- a teljeskörű kiviteli tervdokumentáció elkészítése.
Jelentősen átalakíthatják az algyői Tisza-hidat, ahol:
- a 47-es főút Algyői Tisza-hídjának 2x2 sávra bővítése a tervező feladata
- kerékpáros átvezetéssel, valamint
- keresztirányú, külön-szintű gyalogos és kerékpáros átvezetés megtervezése a 47-es út és Téglás utca csomópontjában,
- engedélyezési és kiviteli terv készítésével.
Forrás: magyarepitok.hu
(Borítókép: Ujvári Sándor/MTI)