Jelentősen megváltozott az újságosok vásárlói köre az elmúlt években
A rejtvény még mindig slágerterméknek számít, de a fennmaradáshoz elengedhetetlen, hogy a nyomtatott termékek mellett, különböző ajándéktárgyakat is áruljanak a kereskedők.
Nagykanizsán a Fő utcán lévő újságos mintegy 60 éves múlttal rendelkezik. A jelenlegi üzemeltető 2 éve vette át az üzletet. A Covid utáni időszakban vágtak bele a működtetésébe, mivel jelentős törzsvásárlói körrel rendelkezik a bolt, így bíztak a sikeres folytatásban. Patus Attila szerint egyre nehezebb megfelelni a mai kornak és a fiataloknak, főként, hogy az internet világában már szinte minden megtalálható, elolvasható.
– Igen, az elektronikai világnak a dolgából tekintve, mégis van egy olyan generáció, a régi generáció, azt mondom az 1960 évek előtt szülöttei, majdnem minden palettát keresi a pletykától a rejtvénytől elkezdve a műszaki dolgokig mindent, ami újságban szerepel. Utána van egy generáció, amelyik már jobban az e-világban nőtt fel, ami a számítógép előtt ülve megtudja nézni a sajtót, bármit, de vannak olyan célirányos újságok, amiket megvásárolnak még –jegyezte meg Patus Attila, az Inmedio Nagykanizsa üzemeltetője.
Patus Attila úgy látja, a 15 és 18 év közöttiek nem érdeklődnek az újságok iránt, a náluk is fiatalabb réteget viszont számos gyerekkiadvány vonzza. Ezekben játékok, fejtörők vannak, valamint a legnagyobb sláger, a fociskártyák.
– Újságon kívül gyerekjátékok, vannak plüssmacik, a régihez képek bővült a legónak egy ilyen kiadványa, vannak Barbie-kiadványok. Ezek mind megtalálhatóak. Csokoládéval is bővült a paletta és akkor még a lottó, a Szerencsejáték Zrt.-nek a termékei vannak bent még a palettában – tette hozzá Patus Attila.
Patus Attila hangsúlyozta, ezen a területen is kell mindig valami újat felsorakoztatni a vásárlóknak, hogy az igényeket folyamatosan kielégítsék és fenntartsák.
K.B.V.
(Borítókép: Kanizsa TV)