Uniós pénzből fejlesztik a katasztrófavédelem műveletirányítási rendszerét

facebook megosztás

Megkezdődött a KEHOP-1.6.0-15-2022-00029 azonosítószámú, Hivatásos és önkormányzati tűzoltóságok műveletirányítási tevékenységének hatékonyságnövelése elnevezésű uniós projekt. A projekt keretében a katasztrófavédelem új eszközök és programok beszerzését, valamint azok alkalmazási feltételeinek megteremtését tervezi. A projekt az Európai Unió 1 milliárd 125 millió forintos vissza nem térítendő támogatásából, a Magyar Állam társfinanszírozásával valósul meg.

A hivatásos és önkormányzati tűzoltóságok riasztása, a beavatkozó szerek valós idejű nyomon követése a katasztrófavédelem saját fejlesztésű PAJZS műveletirányítási rendszerén keresztül zajlik. Ezen a rendszeren érkeznek a beavatkozás előrehaladásáról szóló visszajelzések is.

A projekt a már meglévő rendszerre épül, annak fejlesztését teszi lehetővé.

A PAJZS-rendszer a műveletirányítási ügyeleteken lévő asztali számítógépeken fut, a központi rendszerekkel, adatbázisokkal vezetékes hálózaton kommunikál. Az informatikai és hálózati kommunikációs rendszerek működésének alapfeltétele a stabil energiaellátás, valamint az üzembiztos informatikai eszközpark és hálózat. A katasztrófavédelem lépést tartva a kor legkorszerűbb vívmányaival, folyamatosan azon dolgozik, hogy műveletirányítás rendszerei korszerűek legyenek, hibátlanul működjenek, az állomány működtetésükhöz szükséges tudása pedig naprakész legyen – közölte a Zala Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság a szervezet honlapján.

(Borítókép: katasztrofavedelem.hu)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.