A legfrissebb „itt állunk…bejelentkezések”, avagy így tájékoztat Cseresnyés Péter
Állandósulni látszik az a már hónapok óta tartó viselkedési forma, miszerint Balogh László polgármester, s a kormánypárthoz köthető kanizsai potentátok többsége ignorálja a Médiaházat, és ezzel együtt a Kanizsa Újság olvasóit és a városi tévé nézőit. Cseresnyés Péter is több fontos fejlesztésről számolt be az elmúlt időszakban, tette mindezt a közösségi oldalán vagy az általa arra érdemesnek talált sajtóorgánumok hasábjain.
Mint az ismert, a Médiaháznak és a térség országgyűlési képviselőjének kapcsolata tavaly októberben arra a szintre jutott, hogy Cseresnyés Péter – az azóta már megszokott, irányított módon, nélkülünk – sajtótájékoztatót tartott a Médiaházzal szemben megnyert sajtóper kapcsán, amin egyebek mellett arra a következtetésre jutott, hogy egy sorát nem lehet elhinni lapunknak. Az esettel bővebben foglalkozott Tar Mihály, „Egy 56-os visszaemlékezése, avagy hazugságok nem vezetnek sehova” című írásában. Summa summarum: hosszú hónapok óta nem tartja fontosnak Cseresnyés Péter, hogy tájékoztassa olvasóinkat, nézőinket. A politikus lapunk legutóbbi megjelenése óta három videót töltött fel a közösségi oldalára. A séma bevett: a felvétel az adott fejlesztés helyszínén készül, majd a politikus nagyjából egy percben összefoglalja az általa legfontosabbnak vélt tudnivalókat a projektről. Ezt a formát természetesen mások is előszeretettel alkalmazzák. Érdekes ugyanakkor, ha Cseresnyés zalai kollégáira tekintünk, hogy Manninger Jenő - úgy tűnik - nem igazán szívleli ezt a kommunikációs formát, hiszen legutóbb 2020 novemberében töltött fel videót. Ellenben Vigh László kifejezetten aktív a közösségi oldalon (is), hiszen minimum heti rendszerességgel bejelentkezik. Érdekesség, hogy Vigh kifejezetten ügyel a cukifaktorra is, így például a húsvéthétfői videó sem maradhatott el. Cseresnyés Péter oldala szinte kizárólag a politikai tartalmakra koncentrál. Legnézettebb videója a Petőfi út és a 7-es út kereszteződésénél építendő körforgalomról szól. Ebben a politikus elmondja, hogy lezárult a közbeszerzés, így várhatóan május elején elkezdődik a kivitelezési munka, ez nagyjából hat, esetleg hét hónapig tart majd az országgyűlési képviselő szerint.
Mi is többször foglalkoztunk a liszói tórekonstrukciós projekttel. Mint ismert, a település azon falvak közé tartozik, amelyek a nyári árvíz okozta problémák helyreállításához kaptak kormányzati segítséget. Ezt egy április 14-én élesített videóban Cseresnyés Péter is elmondta. Kiemeli: több mint 200 millió forintot nyert Liszó a Belügyminisztériumtól, s ezenfelül még egy Területi Operatív Program részeként kapott 80 milliót, így mintegy 300 millió forintból tehetik rendbe az esővíz-elvezetést. Ahogy Cseresnyés Péter fogalmazott: ez a nyeremény lehetővé teszi, hogy a következő időszakban a liszóiaknak nem kell olyan árvizeket átélniük, mint az elmúlt 20-25 évben. Ezen projektre minden bizonnyal nagyon büszke a politikus, hiszen a videó előtt szöveges formában is adott róla tájékoztatást követőinek. Ebben kiemelte, hogy szinte minden évben okoz kellemetlen perceket egy-egy nagy esőzés a településen, de a mindenkori polgármesterekkel együtt folyamatosan azon dolgoztak, hogy ez a probléma megoldódjon.
Napokig a kanizsaujsag.hu legolvasottabb hírei között szerepelt a MÁV új menetrendjének változásairól közölt írás. Ahogy arról Biber Anett, a MÁV szóvivője beszámolt, Pécs és Nagykanizsa között kétóránként közlekednek a vonatok, nagyságrendileg 2 óra 20 perc a menetidő a Pannónia InterRégió vonatokkal, míg Szombathely és Nagykanizsa között szintén 120 percenként járnak a szerelvények, amelyek a korábbi négy óra helyett, nagyságrendileg 1 óra 40 perc alatt érnek a vasi megyeszékhelyre. A témával kapcsolatban készített videóban Cseresnyés Péter kiemelte, hogy csomóponti szerepet kap a nagykanizsai állomás, hiszen az észak-déli vonalról itt tudnak átszállni a Budapestre közlekedő vonatokra. Cseresnyés szerint ez a változás egy jelentős előrelépés annak érdekében, hogy minél többen használják utazásra a tömegközlekedési eszközöket. Ahogy a politikus fogalmazott, hosszú előkészítő munka után sikerült elérnie, hogy a Zalaszentiván-Nagykanizsa vonal villamosításához kapcsolódó ténykedések is elindultak, méghozzá egy előkészítő tanulmány közbeszerzésének kiírásával.
Mi továbbra is eltökéltek vagyunk amellett, hogy mindkét oldalt megszólaltassuk. Így amennyiben Cseresnyés Péter meggondolja magát, és hajlandó lesz nekünk interjút adni, akkor akár egy hosszabb beszélgetés során szót ejthetnénk a Magyar Falu Program legújabb lehetőségeiről, de arról is, hogy a már évtizedek óta várt körforgalom elkészítése miért is kerül – állítólag – 500 millió forintba, vagy arra is kitérhetnénk, hogy a menetrendfejlesztésnek valóban vesztese lett-e a Kanizsa és Balatonmária közötti közlekedés.
Mikó-Baráth György
Fotó: Horváth Zoltán
Ennek a cikknek a nyomtatott változata a Kanizsa Újság 2021. április 23-án megjelent számában olvasható.