Büntetőfékezés, mint közúti veszélyeztetés
Mindennapos, hogy autósok vélt, vagy valós sérelmeiket már a forgalomban próbálják megtorolni. Ennek leggyakoribb módja az úgynevezett büntetőfékezés, amely egyáltalán nem megfelelő módja a közúti közlekedésben történt konfliktusok kezelésének. Erről Miszlai Ákos rendőr alezredes beszélt, aki elmondta, hogy az ilyen manőver akár az illető jogosítványába is kerülhet, ráadásul életveszélyes is.
Egyre több fedélzeti kamerás felvétel kerül fel az internetre, amikor autópályán vagy főúton valaki annyira siet, hogy előzés után büntetőfékezéssel bosszulja meg, hogy „feltartották”. A Nagykanizsai Rendőrkapitányság illetékességi területén – beleértve az M7 és M70-es autópályát is – nem jutott a rendőrség tudomására ilyen cselekmény, mondta Miszlai Ákos rendőr alezredes. A szakember hozzátette, hogy egy ilyen tett súlyos következményekkel járhat. A szándékos balesetveszély és baleset okozását a rendőrség keményen bünteti.
– Egy ilyen esemény bekövetkezésekor könnyen történhet anyagi kár, illetve személyi sérülés is. A Büntető Törvénykönyvről szóló 2012. évi C törvény 234-es § kimondja azt, hogy aki a közúti közlekedés szabályainak megsértésével közúton, közforgalom elől el nem zárt magánúton másnak vagy másoknak közvetlen veszélyhelyzetet okoz, az bűntettet követ el. Ez a cselekmény ráadásul egy limitált veszélyeztetési szándékú bűncselekmény, tehát az elkövetőnek a szándéka csak a veszélyhelyzet okozására terjedhet ki, amennyiben a szándéka személyi sérülés okozására terjed ki, akkor egyéb élet-testi épség elleni bűncselekmény elkövetése is szóba jöhet – nyilatkozta Miszlai Ákos rendőr alezredes, a Nagykanizsai Rendőrkapitányság Közlekedésrendészeti Osztály osztályvezetője.
K.R.
(Borítókép és fotó: Horváth Zoltán)