Matematikából jeles

facebook megosztás

Szép eredményeket értek el a rozgonyis diákok a MaTalent5-ön. Az online matematikai tehetségazonosító mérésen negyvenhárom tanuló vett részt február végén. Köztük volt olyan is, aki a magasan legtehetségesebbek közé, a legjobbak egy százalékába is bekerült.



Fotó: Horváth Zoltán

A tehetségígéretek megismerésére és támogatására szolgál az Oktatási Hivatal MaTalent5 elnevezésű pályázata. Az országos online matematikai mérést február 24. és március 6. között szervezték meg, melyen 792 általános iskolai feladatellátási helyről, több mint tizenhétezer negyedik osztályos tanuló vett részt. A program közvetlen célcsoportja a diákok, valamint az intézmények pedagógusai, akik hozzáértésükkel, a pedagógia eszközeivel, támogató környezet biztosításával segítik elő a tehetséggondozás folyamatának megvalósulását. A negyedikesek a mérés során nem egyszerűen csak tesztkérdéseket kaptak, hanem olyan matematikai problémákat, melyek megoldásában interaktív médiumok – mint például rendezhető táblázatok, grafikonok vagy lefuttatható szimulációk – álltak a rendelkezésükre.

Erre a pályázatra jelentkezett a Rozgonyi-iskola is.

– Az intézményben február 28-án tartottuk a MaTalent5 matematikai tehetségazonosító online mérést, melyen – a szülők hozzájárulásával – 43 tanuló vett részt. A fiataloknak negyvenöt perc alatt kellett megoldaniuk a feladatokat. Gyermekeink pedig nagyon szépen szerepeltek, ami nagy örömmel, boldogsággal töltött el bennünket. A 43 gyermek közül „átütő tehetségű fejlődésű tanuló” egy volt. Ez a diák országos szinten a felső egy százalékban van benne. Három, negyedik osztályos diákunk a felső hat százalékban található, ők „kiemelkedő fejlődésű tanulók”. Tizenöt gyermekünk a felső huszonöt százalékban teljesített – ők tehetségígéretek – mondta el Nánainé Kozári Erika, a Rozgonyi-iskola intézményvezetője.

A legjobb teljesítményt Szili Bence (képünkön) nyújtotta, aki azt is elárulta, milyen témákban kellett bizonyítani tudását. – Mértékátváltás, szorzás, osztás is szerepelt a feladatok között és statisztika is. Nekem a statisztika ment a legjobban. Ha jól emlékszem, két vagy három kérdést tettek fel. Meg kellett nézni egy uszodában, hogy melyik nap voltak a legtöbben és legkevesebben. Ezután meg kellett adni a legkisebb és legnagyobb érték különbségét – árulta el. A kisdiák természetesen nagyon örült az eredménynek. – Ez sokat segít abban, hogy az eddiginél is többet foglalkozzak a matematikával. Amíg nem jött a koronavírus addig matekszakkörre is jártam. Amióta itthon kell lenni, külön feladatsorokat szoktam megoldani – mesélte Szili Bence. A kis tehetség szeptembertől egyébként kisgimis lesz. A Batthyány Lajos Gimnáziumban folytatja tanulmányait.

A sikeres szereplés azonban nem csak a gyerekek érdeme. – Az iskolának és a tanároknak a tanulók munkája, szorgalma mellett szüksége van a szülőkre is. Nagyon fontos ugyanis az a támogató háttér, ami a gyerekek mögött van. Ezeket a gyöngyszemeket pedig nem elég megtalálni, oda is kell rájuk figyelni. Ebben a pedagógusnak van nagy szerepe. Ezúton is szeretném kiemelni és megköszönni leendő első tanítóink, Elekesné Hóbor Gabriella és Szabó Szilárd felkészítésben való munkáját – fogalmazott az intézményvezető.

A Rozgonyi-iskola első alkalommal vett részt az online mérésben, de terveik szerint folytatják a programot. Már csak azért is, mert az intézmény célja, hogy még nagyobb figyelmet szenteljenek a tehetségekre.

Nagy Éva

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.