A pénzjutalom és a wellness utalvány a legvágyottabb céges ajándék
Ha választhatnának év végi munkahelyi ajándékot, a pénznek és a wellness utalványnak örülnének a legjobban a magyarok – derül ki a NaturMed Hotel Carbona reprezentatív kutatásából. A legnagyobb hévízi szálloda megbízásából készült országos felmérés szerint a válaszadók alig ötöde kap minden évben meglepetést munkahelyétől vagy céges partnerétől. Az ajándékozók körében legnépszerűbb ünnepi ajándék a virág, az édesség és a könyv.
A NaturMed Hotel Carbona megbízásából végzett országos reprezentatív kutatásból kiderül, hogy a megkérdezettek legjobban a pénzjutalomnak (61%), valamint a wellnessutalványnak (17%) örülnének év végi ajándékként munkahelyüktől vagy üzleti partnerüktől. A dobogó harmadik fokára a megszokott ünnepi ajándékok, így a virág, az édesség és a könyv (12%) kerültek. Müller-Pápai Zsuzsanna, a NaturMed Hotel Carbona vezérigazgatójának tapasztalatai szerint a wellnessutalványok népszerűsége folyamatosan növekszik az utóbbi években. A munkáltatók ugyanis egyre inkább adnak élményt tartalmazó ajándékot a hagyományos kedvességek helyett, hiszen a munkatársak, üzleti partnerek értékelik ezt a figyelmességet, és munkahelyi motivációjukra is kedvezően hat egy pihentető hétvége.
A vágyott év végi céges ajándékok népszerűségi sorrendjében negyedik helyen (6%) a kultúra vagy sport utalványok, míg az ötödik helyen (3%) a hétköznapi irodai ajándékok (pl. logózott bögre, toll) állnak.
A Carbona megbízásából végzett kutatás azt is vizsgálta, hogy a vágyakhoz képest a valóságban melyek a munkáltatók, céges partnerek legjellemzőbb év végi ajándékai. A felmérésből kiderül, hogy a válaszadók több mint 60 százaléka még sosem kapott ilyenkor ajándékot. A fővárosban a legjellemzőbb a céges ajándékozás, a leggyakoribb meglepetés pedig a klasszikus ajándékok valamelyike: ilyen például az édesség, az ital, a könyv és a virág – a megkérdezettek 36 százaléka kapott már ilyeneket karácsonyra. A megszokott ajándékok után pénzjutalmat (32%) adnak a legtöbbször, a harmadik leggyakoribb meglepetésnek olyan hétköznapi irodai ajándékok (19%) bizonyulnak, mint például a határidőnapló vagy a logózott bögre.