Magyar emlékek kutatása Szlovéniában és Horvátországban

facebook megosztás

Sikeres Határtalanul! pályázatnak köszönhetően egy 4 napos kirándulásra utazhatott iskolánk 50 hetedikes tanulója és 5 nevelője 2018. szeptember 25-28-ig.

Utunkat a szlovéniai Muravidéken kezdtük. Lendván felkerestük a Szentháromság-kápolnát, benne  Hadik generális üvegkoporsóját. Jártunk a várban és a Szent Katalin plébániatemplomban is. Rácsodálkoztunk a különleges építésű Színház-és hangversenyteremre. Meglátogattunk egy kéttannyelvű iskolát is, ahol betekintést nyerhettünk az ottani magyar gyerekek iskolai életébe, hétköznapjaiba.

Dobronakon az orchideafarmon ámultunk-bámultunk a rengeteg orchidea és trópusi növényritkaságok láttán, majd sétáltunk a Bakónaki-tó melletti energiaparkban.

Este a határmenti Hodoson tértünk nyugovóra.

Másnap utunk a Mura folyó partjára vezetett. A gumicsónakok, evezők, mentőmellények láttán kissé megijedtünk, de elszállt félelmünk, amikor vízre szálltunk. Ritmusos kiáltásokkal biztattuk egymást evezés közben. Nagy élmény volt valamennyiünk számára!

Bejártuk a horvát főváros, Zágráb nevezetes helyeit is: a katedrálist, a Szent Márk teret a Szent Márk templommal, a horvát parlamenttel, a Lotrscak-tornyot, a Jellasics teret. A Felsővárosból csodás panoráma tárult elénk.

Fiumébe este érkeztünk a szálláshelyünkre. Szobáink ablakából gyönyörű kilátás nyílt a tengerre, a kikötőre.

Harmadik napon felkapaszkodtunk a Trsat-hegyen magasló várhoz és a zarándoktemplomhoz. Innen még káprázatosabb volt a kilátás a tengerre, a Rjecina folyó szurdokvölgyére, a városra, a környező hegyekre!

Innen Fiume belvárosába mentünk. Magyar épületeket, feliratokat kerestünk, megkoszorúztuk Baross Gábor emléktábláját, a kikötőben pedig elénekeltük a Fiumei kikötőben című dalt.

A közeli Voloskóban Andrássy Gyula emléktáblájánál tisztelegtünk.

Abbáziában sétáltunk a híres Lungomare-sétányon, bújócskáztunk az Angiolina-parkban, felkerestük a város jelképét: Lány a sirállyal szobrot és közkívánatra a tengerben is megmártózhattunk.

Felkerestük a közeli Lovranban Feszty Árpád hajdani házát, ahol emléktáblájára szalagot kötöttünk.

Utolsó napon Ozaljban, Csáktornyán, Felsőzrínyifalván Zrínyi emlékeket kutattunk, megkoszorúztuk a Zrínyi-obeliszket.

Köszönjük szépen mindazoknak, akik lehetővé tették, hogy ilyen felejthetetlen, élményekben gazdag kiránduláson vehettünk részt.

Pál Júlia és Erdélyi Anna 7.o

Kőrösi-Péterfy Általános Iskola Székhelyintézmény

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.