Felpörgő események a kanizsai modellező világbajnokság harmadik napjára
Harmadik versenynapjához érkezett az iMBRA FSR Endurance - "magyarosítva" - hajómodellező világbajnokság a nagykanizsai Csónakázó-tónál, ahol az ágazat csúcstechnikai megoldásai adnak randevút egymásnak.
Ez bizony egy komoly - szándékosan nem írjuk, hogy más, mivel esély mindig van a technikai sportok világában is - kávéház, hiszen a Canissa Modellező SE részéről - két futama és javítása között - Lekszikov Zsolt avatott be minket röpke két perc alatt, miként is képzeljük el ezt az érdekes, sokszor tán zártnak is tűnő világot.
- Nézd meg, ott például a lengyeleket, az egy dolog, hogy sokan jönnek, de szinte felhúztak egy kis szervíz-falut, itt vannak, jól érzik magukat - fogalmazott Lekszikov. - A franciákon eleve látod, milyen profik külcsínben is, de ugyanúgy mondhatom ezt a belgákra is. Az olaszok? Eljött a legjobb technikát gyártója, a britek meg iszonyatosan remek háttérrel bírnak, hadd ne soroljam, mit jelent ez anyagi kondíciókban. Még pont a kínaiakkal kapcsolatban fogalmazhatok úgy, hogy aligha a legerősebb csapatukkal érkeztek meg. Persze, hihetetlen nagy a merítési lehetőségük, szóval ezt is relatíve értsük. Egy biztos, bombamezőny jött össze, de éppen ezért világbajnokság a világbajnokság. Nálam, valamint a magyar válogatott kanizsai tagjainál a helyzet jelen pillanatban kevésbé szerencsés, voltak technikai problémák, de volt bójafogás is, de nem panaszkodunk nahh...
S egy színtérrel arrébb, miként a modellezők, úgy a mentőcsapat tagjai is teljes odafigyeléssel dolgoznak a világbajnokság ideje alatt, hiszen egy-egy futam ideje alatt 4-5 alkalommal is riasztják őket a boruló, ütköző, leálló hajók véget. A segítség pedig nem késik, a járgányok gyorsan kezelőik kezei közé kerülnek, s jöhet is a villámgyors javítás, majd az ismételt vízre tétel - a megtett körök száma ugyanis egy igencsak fontos kritérium az előfutamok során is.
P.L.
(Fotók: Polgár László)