Drámapedagógia módszerekkel ismerhették meg a diákok az internet veszélyeit
Interaktív előadással és drámapedagógiai foglalkozással hívták fel a diákok figyelmét az internet veszélyeire a Piarista Iskolában. A Cybervalóság című, valós eseményeken alapuló történetbe a nézőket is bevonták az előadott jelenetek során.
A Piarista Iskola évek óta igyekszik olyan fontos társadalmi témákkal foglalkozni, amelyek naponta érinthetik a diákokat. A tervek szerint az internetes zaklatás veszélyeire illetve az ezzel kapcsolatos teendőkre a tanév során többször is felhívják a tanulók figyelmét.
– Számunkra nagyon fontos ez a téma, a Piarista Iskola számára, olyannyira, hogy ettől a tanévtől a tanmenetekbe beépítve minden évfolyam minden osztályában foglalkozunk a témával az informatika órák és a digitális kultúra tanórák keretében. Tanmenetbe beépítve évi három-négy-öt alkalommal fognak foglalkozni a kollégák minden osztályban a témával – nyilatkozta Hermánné Körömi Edit, a Piarista Iskola igazgatója.
Az interaktív színdarab a rendőrség illetve a Kanizsai Fiatalok Közösségének együttműködéseként jött létre, a foglalkozásokat Mihály Péter vezeti. A történet egy hetedikes lányról szól, akit osztálytársai az interneten keresztül zaklatnak. A foglalkozáson fiatal színészek adnak elő különböző szituációkat a témában, majd a nézők megbeszélik látottakat.
– Ebben az egészben nagyon-nagyon fontos az, hogy az első pillanattól kezdve egy fiktív valóságban vagyunk, tehát a résztvevő gyerekeket folyamatosan védi ez a háló, hogy nem egy az egyben kell, hogy válaszoljanak és részt vegyenek a játékokban, hanem akár egy elképzelt osztálytárs hártyavékony szerepében vannak és ez védi őket. Ez pszichológiailag nagyon fontos tényező – fogalmazott Mihály Péter, színész, drámapedagógus.
Mihály Péter stábunknak elárulta, hogy a foglalkozáson látott történet megalkotásába a drámapedagógiai szakemberek mellett pszichiátereket, pszichológusokat illetve a rendőrség munkatársait is bevonták.
K.T.
(Borítókép: Kanizsa TV)