Kotoribában találkozott a horvát és magyar delegáció a Mura-híd kapcsán
Két közúti híd fog épülni Murakeresztúr és a horvátországi Kotoriba között. Az átkötőnek köszönhetően egyrészt a 60 kilométeres kerülőt takarítják meg a két település között. Másrészt pedig gazdasági szempontból is kiemelkedő szerepe van a beruházásnak, hiszen jelentősen csökkenti a Nagykanizsa és Kapronca közötti távolságot.
Kotoribában a kultúrházban találkozott a horvát és magyar delegáció, ahol ismertették a projektet. Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium minisztere beszédében kiemelte, nem csak a közlekedési kapcsolatok erősítése az elsődleges szempont, hanem a gazdasági, oktatási, innovációs együttműködés is, a határ két oldala között.
– Ahogy ezen a molinón szerepel: a folyók azok nem elválasztanak bennünket, hanem összekötnek. Ez egyébként világtörténelmi szempontból békésebb fejlődést nézve igaz is. A világnak ezen a részén ez még nem mindig van így, de a mi feladatunk az, hogy ezt az összekötést ezt erősítsük. Ennek a mai rendezvénynek nagyon fontos eleme – mondta Palkovics László, az Innovációs és Technológiai Minisztérium minisztere.
A beruházásra már legalább húsz éve várnak a térség lakói, világított rá Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő.
– Az első lépés, ami tényleg komolynak számított 2018. novemberében következett be, és hála isten ott is személyesen jelen tudtam lenni. Semjénházán indult egy nagyon komoly kezdeményezés a Mura-hídnak a megépítéséhez. Ezt követte a tanulmányterv készítésének az időszaka – fogalmazott Cseresnyés Péter országgyűlési képviselő.
Nyul Zolán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató helyettese elmondta, a szervezet 2016 óta aktívan ténykedik a projektben kiadott feladatokkal. Egy ilyen pályázati felhívás fontos tartalmi kérdéskör tisztázásával együtt jár. Ilyen lépcsőfokok a felülvizsgálati dokumentáció, amelyik a megvalósíthatósági tanulmányt vizsgálja át, illetve egészíti ki. Ez a dokumentum már elkészült. Ehhez kapcsolódóan elkell készülni egy tanulmánytervnek és egy környezeti hatástanulmánynak. A feladatok határideje 2022. év vége lesz.
–Mi az a műszaki tartalom, amiről szól ez a feladat? A legfontosabb a híd, amiről rögtön azt érdemes hangsúlyozni, hogy ez valójában két híd. Van egy Mura-hidunk, amelyik 161 méter hosszan fog majd átívelni a gyönyörű folyón. Egy három nyílású, reményeink szerint a környezethez maximálisan hozzátevő beruházási elem lesz – tette hozzá Nyul Zoltán, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. vezérigazgató helyettese.
A másik híd is része a beruházásnak. Ez egy kisebb, kétnyílású 58 méteres szerkezetű, az árapasztó vápa hídja lesz - tette hozzá Nyul Zoltán.
K.R.
(Képek: Kanizsa TV)