Öt év után folytatódik a nagykanizsai délkeleti elkerülő út tervezése

facebook megosztás

Hat éve csak ígéret a várost délről elkerülő út tervezése. A remélt útépítés megkezdéséig pedig - a terv megléte mellett - számos dokumentum elkészítése, módosítása, engedélyek beszerzése szükséges. Dénes Sándor polgármester és Orbán Viktor élénk érdeklődés közepette, 2015. június 23-án írta alá a Modern Városok Program Nagykanizsára vonatkozó elemeit. Ebben tett ígéretet az itt élőknek és a városnak a kormány egy Nagykanizsát délről elkerülő út előkészítésére.

Lezárult a nagykanizsai délkeleti elkerülőjének tervezésére vonatkozó közbeszerzés. Korábban,  „Egészen a reptérig húzódik majd Nagykanizsa déli elkerülője” címmel már beszámoltunk arról, hogy a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) a TED-en kihirdette a nagykanizsai délkeleti elkerülő szakaszra vonatkozó tervezői közbeszerzést. A tervek korszerűségi felülvizsgálatát a zalaegerszegi Pannonway Kft. végezheti – derült ki az uniós közbeszerzési adatokból.

A tervezett új út Nagykanizsa sűrűn beépített részét elkerülve a 61-es főút és a Murakeresztúrra vezető 6833-as közút között teremt majd kapcsolatot.

A jelenlegi tervek alapján:

  • 5 csomópont,
  • 1 különszintű vasúti keresztezés és
  • 9 műtárgy épül.

A tervezési fázisok során a fentiek még változhatnak/növekedhetnek.

Felülvizsgálják a 2016-os nyomvonalat

A 2016-os tanulmányterv és nyomvonal elkészítését követően Nagykanizsa érintett területén több nagyobb beruházás kezdődött meg, amelyek jelentős forgalmi átrendeződést generálnak. Emiatt indokolt a 2016-ban elkészült tanulmányterv és a nyomvonal felülvizsgálata, valamint ezek szükség szerinti módosítása.

A korábbi tanulmánytervi nyomvonal szerint a 2x1 sávos elkerülő becsült hossza 6,8-8,6 kilométer, az elkerülő és a városi bekötések becsült hossza pedig együttesen 10-12 kilométer.

Ezeket a munkákat kell elvégezni

A tervező feladata többek között:

  • az előzetes vizsgálati és régészeti dokumentáció készítése,
  • a környezetvédelmi engedélyek megszerzése,
  • az építési és kapcsolódó engedélyek megszerzése,
  • Natura2000 hatásbecslés,
  • Nagykanizsa településrendezési tervdokumentációinak módosítása,
  • csomóponti kialakítások tervezése és tervzsűri keretén belül való jóváhagyás megszerzése,
  • engedélyezési terv alapján készített méret- és mennyiségszámítása alapján költségbecslés elkészítése.

Forrás: magyarepitok.hu

(Borítókép: Maracskó Média/Légifotó/Aerial Photo)

¤ ¤ ¤

Magyar Építők: Egészen a reptérig húzódik majd Nagykanizsa déli elkerülője

Több jelentős beruházás is indult a térségben, ami miatt felülvizsgálják a korábbi tanulmánytervet.

A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. a TED-en kihirdette a nagykanizsai délkeleti elkerülő tervezői közbeszerzését.

A kiírás szerint az új út Nagykanizsa sűrűn beépített részét elkerülve a 61-es főút és a Murakeresztúrra vezető 6833-as közút között teremt majd kapcsolatot.

A kétszer egysávos út a 61-es főútból a Sánc nevű településrésznél levő körforgalomnál (190+076 kilométerszelvény) ágazik ki, és indul nyugati irányba.

Az elkerülő különszintű csomópontban keresztezi a Zákány és Gyékényes felé vezető 6804-es utat (Csengery út), valamint a 30-as számú vasútvonalat. A nyugati végpontjában a nagykanizsai repülőtértől északra kialakítandó csomópontban csatlakozik vissza a 6833-es úthoz (Bajcsai út).

Jelentős forgalmi átrendeződést várnak

A majdani nyertesnek többek közt feladata lesz egy 2016-os tanulmányterv, illetve a kiválasztott nyomvonal felülvizsgálata is. Ezt a hirdetmény azzal indokolja, hogy a tanulmányterv elkészítése után az érintett területen több jelentős beruházás kezdődött meg, amelyek jelentős forgalmi átrendeződést generálnak majd.

További feladat az engedélyezési tervdokumentációnak elkészítése, valamint az építési engedély megszerzése.

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.