Digitális környezet a köznevelésben

facebook megosztás

Véget ért a Nagykanizsai Tankerületi Központ Digitális környezet a köznevelésben című projektje. A programban - más intézmények mellett - a Kőrösi-iskola is részt vett. A 110 millió forint összköltségű, két tanévet felölelő projekt során egy új tanítási módszert ismerhettek meg a diákok, a cél a digitális kompetenciák fejlesztése volt.

A Kőrösi-iskolában - ahogy azt Smolcz Frigyes intézményvezetőtől megtudtuk - egy matematikai programcsomagot választottak, amivel 8. osztályban, minden évfolyamon tanítottak. A képzéshez megkapták a szükséges eszközöket, interaktív kijelzőket, tableteket, notebookokat. A gyerekek a matematikaórák 40 százalékában ezek segítségével dolgoztak. A résztvevő pedagógusok pedig egy tanfolyamot végeztek el, ahol megismerkedtek a program alapjaival, amit 2018 szeptemberétől alkalmaztak. Smolcz Frigyes hozzátette, hogy a projekt fogadtatása pozitív volt, és ehhez még hozzájárult az is, hogy a képzésen szerzett tapasztalatok nagyban megkönnyítették az oktatók munkáját a tavaszi és őszi digitális oktatásban.

– A gyerekek is többször dolgoztak csoportban, többször dolgoztak párban, tehát a szociális kompetenciájuk is fejlődött ezzel. A gyerekek szívesen fogadják és egyébként ez nagyon komoly motivációs erőt jelent. Nagy előnye is van ennek a módszernek, hogy a gyerekek önállóan tudnak dolgozni, megtudjuk, úgymond spórolni a frontális ellenőrzést, ha végeznek a feladványokkal, új feladatokat tudnak használni. Profi módon használják a QR-kódokat, ahogy beolvasták a feladatokat, és megtanulják azt, hogy ezek az eszközök nem csak játékra, hanem a tanulásra is alkalmasak – nyilatkozta Smolcz Frigyes, a Kőrösi-Péterfy Általános Iskola intézményvezetője.

K.R.

(Borítókép: Smolcz Frigyes)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.