Kerekeztek az aszfalton, tartották a távolságot

facebook megosztás

A kerékpározás kultusza csak tovább nőtt szűkebb pátriánkban a járványügyi veszélyhelyzet ideje alatt (egyben a remek időjárási körülmények beköszöntével), mindezt bátran írhatjuk abból kiindulva, melyet nagyszombaton tapasztalhattunk például a régi hetes úton Nagykanizsa és Galambok között.

A húsvétvasárnapi képen Korcsmárosné Vig Rozália mint mindig, örömmel kerekezett Kanizsa környékén

– Én is most jöttem meg a bringázásból, nagyon sokan vannak kint, meg is lepődtem – mondta el még húsvétvasárnap Korcsmárosné Vig Rozália, aki duatlonban saját korosztályában ér el igazán szép eredményeket az utóbbi években

– Ennyi biciklist tényleg nem szoktam látni. Furcsa volt, de egyben magamban nagyon örültem is neki, hogy elővették az emberek a kerékpárjaikat, de gyorsan hozzá is tenném, ahogy néztem, egymástól azért leszakadtak tisztes távolra a sportolni vágyók. Egyébként mindennap így tudok kikapcsolódni, reggel futni szoktam, délután pedig nyeregbe pattanok és legtöbbször egyedül gyűjtöm a kilométereket. Persze, akármilyen szinten is sportol valaki, a kialakult helyzettel megváltozott az élete, így az enyém is. Ahogy erre mondani szoktuk egymás között, életbe lépett az újratervezés faktora. Nehéz úgy kimenni futni vagy biciklizni, hogy nem tudhatjuk, mikor is lesz verseny. Lesz azonban majd jobb a szituáció, egyelőre pedig újra alapozni kezdtem és abban bízom, hogy legkésőbb talán nyár végére már biztosan lesz verseny a duatlonosok, triatlonosok mezőnyének.

Érdekes, hogy a kerékpárosok világában azonban nem egy rugóra jár az agyuk az egyes szakágak képviselőinek.

– Az a helyzet, hogy az országútiak most jobban mennek – vette át a szót Kajtár Balázs, aki a Kanizsai Hegyikerékpáros Sportegyesület egyik alapító tagja. – Mi nem igazán, inkább csak görgőn tekerünk, amúgy a mi immunrendszerünk elég erős lehet, de így sem kockáztatunk a szabadban, meg nem is találkozunk bringatársakkal, csak kivételes esetben. Egyébként jelenleg még le is vannak zárva az aktuális túrák alkalmával frissítésként használt természetvédelmi területek, mivel nekünk azért a terepről szól a sportéletünk. Hozzáteszem, eddig az idő sem volt ideális a terepezéshez, mivel körülbelül két hete száradt ki a talaj, így, ha akartunk volna sem lett volna értelme bemenni a mi specialitásunkat kínáló környezetbe...

P.L.

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.