Matricákkal kell ellátni a vegyes és zöldhulladék gyűjtéséhez használt kukákat
A Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. a közelmúltban levélben értesítette az érintetteket, hogy az év első napjától a vegyes és a zöldhulladékok gyűjtéséhez használt edényeket azonosító matricákkal kell jelölni. A megkérdezettek többsége azonban nem volt tisztában azzal, miért vezették be a matricás rendszert. – Küldték a papírt, hogy ragasszuk a kukára. De igazából nem tudom, hogy miért. – És már felragasztották? Igen – árulta el Vernyel Ferencné. A közgyűlés tavaly decemberben fogadta el a hulladékgazdálkodásról szóló önkormányzati rendelet módosítását, erre azért volt szükség, mert a Nemzeti Hulladékgazdálkodási Koordináló és Vagyonkezelő Zrt. egységes számlázási rendszert kívánt bevezetni. Ebből a rendszerből azonban a Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. nem tudja összeállítani az úgynevezett sofőrlistákat, melyek alapján a szolgáltató munkatársai utca és a házszám alapján meg tudják állapítani, hogy hol és milyen edényeket kell üríteni. – Választanunk kellett, hogy vagy sofőrlisták nélkül küldjük ki az embereket, vagy valamilyen más megoldással jelöljük meg azokat az edényeket, amelyek gyűjthetők. Olyan módszert kellett választanunk, ami olcsó, nem igényel semmilyen beruházást vagy eszközfejlesztést, továbbá, ha egy országos, egységes rendszer indul be az edények azonosítására, akkor gyorsan át lehessen térni – mondta el Áfra Barnabás, a Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. ügyvezetője.
A matricás rendszer január 1-től lépett életbe
Ezért döntöttek a matricás rendszer bevezetése mellett, mely a Viridis-Pannonia Nonprofit Kft. minden ügyfelét érinti. A legtöbben pedig már meg is kapták a matricákat tartalmazó levelet. – Igazából én nem tudtam róla, de megnéztük a postaládát, és benne volt az értesítő. Még aznap felragasztottuk a matricát – fogalmazott Kepe Kitti. Az ipari fogyasztók január közepétől, a nyaralóövezetekben élők pedig március-áprilisban vehetik kézhez az értesítőt. Akik még nem kapták meg matricáikat vagy bármilyen kérdésük van, azoknak a szolgáltató ügyfélszolgálatához kell fordulniuk.