Miben segít Zala megyében az Ügyfélsegítő?
Számos ügyes-bajos dolog intézése miatt fordulhatunk segítségért a korábbi panasznapból létrehozott Ügyfélsegítő intézményéhez, de jogi tanácsért biztos, hogy nem. Tehát, ha arra vagyunk kíváncsiak, hogy „vajon nekem van-e igazam?”, „ha bíróságra adom az ügyet, megnyerem a pert?”, „ugye a bíró nekem fog igazat adni?”, akkor ne az Ügyfélsegítőt kérdezzük, hanem keressünk fel egy ügyvédi irodát… A korábbi panasznap helyébe lépett Ügyfélsegítőről a Zalaegerszegi Törvényszék sajtószóvivőjét, dr. Bartalné dr. Mentes Juditot kérdeztem.
Még mindig számos tévhit kering az Ügyfélsegítő – korábbi elnevezésén a Panasznap – céljáról és szerepéről. Amint a nevében is benne foglaltatik: segítséget nyújt a bírósághoz fordulóknak peres ügyeik intézésében, de ez nem egyenlő a jogi tanácsadással – szögezte le mindjárt az elején dr. Bartalné dr. Mentes Judit.
Az Ügyfélsegítő szolgáltatás keretében a bíróságon jogi képviselővel nem rendelkező ügyfelek kaphatnak segítséget a perindításhoz szükséges kereseti kérelem megfogalmazásához, a szükséges formanyomtatvány kitöltéséhez, a szóbeli kérelmek írásba foglalásában, illetve eljárásjogi kérdésekben.
Ha valaki ügyvéd segítsége nélkül, maga eljárva kíván pert indítani a Zalaegerszegi Törvényszék illetékességi területén, akkor menjen el a lakóhelye szerint illetékes bíróság Ügyfélsegítő fogadónapjára. (A https://birosag.hu/birosag-kereso segít a lakóhely szerint illetékes járásbíróság kiválasztásában.)
Ami fontos: a személyazonosító okmányokon kívül vinni kell minden olyan dokumentumot, ami az adott per megindítása szempontjából fontos lehet. Tehát példának okáért egy munkaügyi per megindításához a munkaszerződést és olyan további iratokat is, amelyek az adott per szempontjából szükségesek lehetnek: például a felmondás, a köznyelvben „táppénzes”, vagy „TB-s” papíroknak nevezett dokumentumok, a munkaviszony megszűnésekor kiadott igazolások stb. Dokumentumok hiányában nehéz az ügyintézés és a szükséges iratok beszerzése után újból fel kell keresni az Ügyfélsegítőt. Fontos tudni, hogy munkaügyi viták kezdeményezésekor is lehet a lakóhely szerint illetékes járásbírósághoz fordulni.
Abban, hogy egy adott peres ügy megindításához milyen iratokat, nyomtatványokat vigyünk magunkkal, Zalaegerszegen felvilágosítást tud adni – telefonon is – a törvényszék épületének földszintjén működő Ügyfélszolgálati Iroda. Célszerű először megkeresni az irodát, és tájékozódni a perindításhoz szükséges dokumentumok felől.
A szükséges iratok egyidejű benyújtásával az Ügyfélsegítőn eljáró bírósági fogalmazók, bírósági titkárok és bírósági ügyintézők segítenek a kereseti kérelem megfogalmazásában, a formanyomtatványok kitöltésében vagy a szóbeli kérelmek írásba foglalásában. Amennyiben már folyamatban van ügyünk, abban a további ügyintézés kizárólag az eljáró bíróságon lehetséges.
Zala megyében a Nagykanizsai, a Keszthelyi, valamint a Lenti Járásbíróságokon Ügyfélsegítő ügyintézés pénteki napokon, 8.00 óra és 15.30 óra között érhető el. A Zalaegerszegi Járásbíróságon az Ügyfélsegítő szerdánként vehető igénybe, szintén 8.00 óra és 15.30 óra között. 15.00 óra után új sorszám nem kerül kiadásra – hangsúlyozta végül a sajtószóvivő.
Az Ügyfélsegítő kapcsán itt talál bővebb információt:
https://zalaegerszegitorvenyszek.birosag.hu/20160512/mi-az-ugyfelsegito
Papp Attila