Keszthely lesz a Balaton gazdasági és turisztikai központja
Szükség van a Balatonnál a térség egészét, gazdaságát is érintő kapcsolatok erősítésére, a desztinációmenedzsment-iroda ezt a missziót vállalja fel - mondta Navracsics Tibor, a közigazgatási és területfejlesztési miniszter a VisitBalaton365 desztinációmenedzsment-iroda megnyitóünnepségén pénteken, Keszthelyen.
Navracsics Tibor kiemelte, hogy ez fontos misszió, hiszen nem csupán képzések, programok helyszíneként, vagy találkozási pontként szolgál majd az új iroda, hanem a Balaton térségének gazdaságát erősíti.
"A professzionálisabb feladatellátás, a tapasztalatátadás, az ismeretátadás az itteni vállalkozásokat jobbá, reményeink szerint nyereségesebbé teszi" - fogalmazott. Mint mondta, a keszthelyi iroda összeköti a Balaton tájegységeit, a különböző helyeken működő vállalkozásokat, civil szervezeteket, közösségeket, ezáltal is erősítve a balatoni identitást.
A miniszter szerint számos lépést kell még annak érdekében tenni, hogy a Balaton valóban a hétköznapi életben is élő, lüktető közösséggé váljon. Egyes beruházások, például a balatoni körvasút megvalósítása is ezek közé a lépések közé tartozik - mutatott rá.
Princzinger Péter, a négy évszakos turizmusgazdaság megerősítéséért dolgozó VisitBalaton365 Nkft. ügyvezetője kiemelte, regionális szintű szervezetként összekötik és támogatják a turizmusban érintett szakembereket, vállalkozásokat, szakmai szervezeteket, elősegítve az együttműködést és a fenntartható fejlődést. Ezen túlmenően összekötő kapocsként működnek a központi turizmusirányítás és a térségi szereplők között.
Hangoztatta: tevékenységükkel inspirálni, ösztönözni kívánják a balatoni turizmus szereplőit szolgáltatásaik minőségének fenntartására és fejlesztésére, ezt információs, kommunikációs, képzési és szakmai szolgáltatásokkal segítik. Kiemelt feladatnak nevezte egy minden más turisztikai márkától jól megkülönböztethető, vonzó és elérhető Balaton-brand építését, gondozását, modellértékű megoldásokkal.
Ennek érdekében, térségi partnerekkel együttműködve két pályázaton is indulnak: az egyiknek a digitális desztinációmenedzsment, a másiknak a desztináció szintű rajongói program és kártyarendszer a tárgya - ismertette Princzinger Péter.
Könnyid László, a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt. vezérigazgatója arról számolt be, hogy az év első hónapjában 3,3 százalékkal több vendég érkezett a Balatonhoz, mint egy évvel korábban.
Az új iroda munkatársainak azt üzente, a Balaton nem adja el magát, dolgozni kell érte, a belföldi és a nemzetközi piacokon is. Kiemelkedő feladatnak nevezte a térség vállalkozásainak összefogását. "Meg kell teremteni azt a DNS-t, azt a szövetmintát, ami összeköti a keleti és a nyugati medencét, az északi és a déli partokat" - fogalmazott.
Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár, a térség fideszes országgyűlési képviselője azt hangsúlyozta, hogy a Balaton-régióban a turizmus a térség gazdaságának a húzóágazata, az egyik legfontosabb olyan tényező, amely közvetlenül vagy közvetetten mindenkit érint.
A VisitBalaton365 Nkft. regionális turisztikai desztinációmenedzsment-irodája április 28-tól szolgálja a balatoni turizmus szereplőit információs és szolgáltató központként Keszthely Fő terén.
A két szinten, 270 négyzetméteren kialakított, oktatóteremből, irodákból, tárgyalókból, közösségi terekből, szociális és kiszolgáló helyiségekből álló, a helyi önkormányzattól bérelt irodaegyüttes felújítása és berendezése a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány által biztosított 120 millió forintos forrásból valósult meg.
MTI/vg.hu