OTP Mobil: egyre több helyen van igény bankkártyás fizetésre

facebook megosztás

A többség szerint ma már alapvető, hogy az üzletekben, piacon és az olyan szolgáltatóknál, mint például a házhoz járó szerelők vagy a fodrászok, lehessen bankkártyával fizetni - közölte az OTP Mobil kedden az MTI-vel reprezentatív felmérése alapján.

A 18 év feletti magyar lakosságra reprezentatív felmérés a SimplePay fizetési megoldásokat fejlesztő OTP Mobil megbízásából, a Pulzus Kutatási Rendszerrel készült 2024. október 31. és november 5. között.

A megkérdezettek 29 százaléka fontosnak, 62 százaléka pedig elengedhetetlennek tartja, hogy a kereskedők rendelkezzenek elektronikus fizetési megoldásokkal. Mindössze 9 százalékuk nyilatkozott úgy, hogy nekik elég, ha készpénzzel tudnak fizetni az üzletben - közölték a kutatás alapján.

A felmérésben részt vevők 50 százaléka a piacon, 40 százaléka a szépségszalonokban, illetve a házhoz jövő szerelőknél hiányolják az elektronikus fizetési lehetőséget. Kisebb arányban említették még az autószerelő-műhelyeket és a pékségeket, büféket, a közösségi közlekedést vagy a nyilvános illemhelyeket is.

A kutatás rávilágított arra is, hogy a fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalatok - például a terminál hiánya vagy lassúsága - hatással vannak a kereskedő, szolgáltató megítélésére. A válaszadók 78 százaléka számára zavaró egy ilyen élmény, ezen belül 17 százalék válaszolta azt, hogy egy fizetéssel kapcsolatos negatív tapasztalat után valószínűleg nem vásárol többet az adott helyen.

MTI

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.