Olyan drága a Dubai csoki, hogy kevesebb jut miatta a hagyományos karácsonyi édességekre
A Dubai csoki miatt esett vissza a karácsonyi édességek iránti kereslet a boltokban. A megkérdezett üzlet tulajdonosa szerint a drágulás hatása ettől függetlenül is érződik, azonban úgy látja, más csokoládék esetében a tavalyihoz hasonlóan idén is a prémiumminőséget keresik a vásárlók.
Az idei évben jelentős áremelkedés volt megfigyelhető az édességek árában, ami a kakaó drágulására vezethető vissza. A megkérdezett kanizsai üzlet tulajdonosa szerint a Dubai csoki népszerűsége is rányomja bélyegét a többi édesség iránti keresletre. Péter József szerint ez a tendencia egészen karácsonyig megmarad.
– Nagy hatással volt, mert sokkal jobban visszaesett a kereslet. Pillanatnyilag én úgy gondolom, hogy vesznek Dubai csokit az emberek és akkor el is költik a keretüket, ami sajnos a többi rovására ment. Mivel olyan drága ez a Dubai csoki, ami most sláger, hogy elment a többi csokoládé elől a keret – árulta el Péter József, a Csokitanya tulajdonosa.
Az élelmiszer-infláció az édességek minden fajtáján érezhető. Péter Józseftől megtudtuk, a táblacsokik ára például megduplázódott a tavalyihoz képest, de a szaloncukrok esetében is megfigyelhető a drágulás.
– A tavalyi évben a legolcsóbb szaloncukor 1200 forint körül volt, most a legolcsóbb 2000 és 2900 forint között van, ez a kategória – mondta el a tulajdonos.
Péter József kiemelte, a drágulás főként a megvásárolt mennyiségen érezhető, hiszen értékben ugyanannyit tudnak eladni. Hozzátette, a tavalyi évhez hasonlóan idén is elsősorban a prémiumkategóriás édességeket keresik a vevők.
T.CS.
(Képek: Kanizsa Médiaház)