Egyre több magyar dolgozónak lesz elege a munkahelyéből: érik az országos felmondási hullám?

facebook megosztás

Egy marketingszakértő szerint a munkáltatók hozzáállása, nem pedig a fiatalabbak önzősége okozza a hűség jelentőségét, annak csökkenését a munkahelyeken.

A dolgozói lojalitás fogalma jelentős változáson ment keresztül az elmúlt évtizedek során. Egykor a vállalatok és alkalmazottaik közötti társadalmi szerződés alapján épült, amely kölcsönös elkötelezettséget és támogatást jelentett. Azonban ez a szerződés a munkáltatók részéről történő megszegésével kezdett megváltozni, ami különösen érzékelhető volt a fiatalabb generációk, például az ezredfordulósok és a Z generáció munkaerőpiacra lépésekor - írja a Business Insider.

A változás jelei már korán megmutatkoztak. Egy marketingszakértő arról meszél, hogy hamar szembesült azzal, hogy a vállalat nem tartja fenn hosszú távú ígéreteit, mint például a nyugdíjprogram vagy a törzsrészvények biztosítása. Ezeket a juttatásokat, amelyek egykoron a lojalitás kulcsfontosságú elemei voltak, fokozatosan eltörölték vagy jelentősen módosították.

Ezek az intézkedések mélyen érintették az alkalmazottak hűségét és elkötelezettségét. Sokan úgy érezték, hogy ha a vállalat nem gondoskodik róluk hosszú távon, akkor nekik kell saját magukról gondoskodniuk. Ez vezetett ahhoz, hogy sokan elhagyják állásaikat olyan lehetőségek után nézve, amelyek jobban megfelelnek az igényeiknek.

Mindezek ellenére sokan úgy vélik, hogy még mindig van helye a lojalitásnak a modern munkaerőpiacon. A kulcs abban rejlik, hogy megértjük, mi motiválja ma az embereket maradásra és komolyabb elkötelezettségre. A fiatalabb generációkat nem csupán anyagi juttatások mozgatják; sokkal inkább fontos számukra  életminőségük javítása.

Ennek fényében - írja a szakértő - arra kellene ösztönözni a vállalatokat, hogy alakítsanak ki olyan programokat és juttatásokat, amelyek valóban reflektálnak alkalmazottaik igényeire, legyen szó fizetett szabadságolási programokról, szenvedélyprojektek folytatása vagy utazás céljából.

A szakértő szerint olyan vállalati kultúrát kell kialakítani, ami tiszteletben tartja és támogatja alkalmazottainak törekvéseit - anyagi és egyebek mellett - képes lehet újjáépíteni azt a lojalitást, amely régen jellemző volt a munkavállalókra. Az igazi kihívás abban rejlik, hogy megtaláljuk azt az egyensúlyt, amely mindenkinek előnyös lehet: alkalmazottaknak és munkáltatóknak egyaránt.

Forrás és kép: penzcentrum.hu

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.