Új utak Szabadhegyen
Elkészült négy utca aszfaltozása Szabadhegyen. Ahogy arról még július közepén beszámoltunk, a Harmat, Kanyar és Hegybíró utcák régóta várt felújításába az Alsó Szabadhegyi út rekonstrukcióját is bevonták. A projekt összköltsége mintegy 30 millió forint volt.
Július 12-én forgattunk a Harmat, Kanyar és Hegybíró utcákban, ahol pontosan 1048 négyzetméteren raktak le aszfaltszőnyeget padkamegerősítéssel a Rinoterra Kft. szakemberei. Akkor a kivitelező részéről Pongrácz László úgy fogalmazott, legkésőbb augusztus elején szeretnék lezárni ezt a projektet.
Ahogy az a mai képeinken látszik, a cég tartotta a határidőt. A csatornafedlapok szintre emelése mellett, a Harmat, Kanyar és Hegybíró utcákban – mindkét oldalon – elkészült a fél méteres mészkőpadka is, ezeket azonban az elmúlt napok extrém esőzése megkezdte.
– Városszerte gondot okozott, különösen a zárt kerti területeken a nagy esőzés, a sok csapadék. Így a most elkészült út padkaját is kissé megkezdte, de ezt garanciális munkaként, vissza fogja tölteni a kivitelező. Illetve kipótolja azokat a padkarészeket, ahol a csapadék elvitte a betöltött anyagot – emelte ki Szabó István, a Via Kanizsa vezérigazgatója.
Az Alsó Szabadhegyi út esetében 1090 négyzetméteren terítettek le aszfaltszőnyeget. A Pásztor utca felújítása ebből a projektből kimaradt, de mint azt Horváth Jácint elmondta, tudják, hogy rengeteg a tennivaló a kanizsai úthálózat kapcsán és a lehetőségeikhez mérten igyekeznek mindent megtenni, de kormányzati forrás nélkül ez nehéz feladat, hiszen rendkívül költségesek ezek a projektek.
– A feladat adott. Nagyon sok helyen kell még beavatkozás, mind javítások terén, hiszen a meglévő úthálózatunk is nagyon rossz állapotban van, mind a másik oldalon, az új kiépítések terén. Még belterületi szakaszaink is vannak, egy-két helyen, akár itt Szabadhegyen is, mondjuk a Pásztor utca még hagy kívánni valót maga után, de mellette a külterületi részeken nagyon rossz állapotban vannak az utak, amik nyilván csak a belterületi utak után kerülhetnek sorba, de azokat is karban kell tartanunk, s javítanunk kell. Megpróbáljuk ezeket is megtenni –mondta el Horváth Jácint, az ÉVE frakcióvezető-helyettese.
Horváth Jácint hozzátette: a külterületi utak fejlesztése kapcsán a városok még a falvakkal szemben is hátrányban vannak, hiszen a kormány nem ad pályázati lehetőséget ilyen forrásra az 5 ezer fő feletti településeknek. Kisebb javításokhoz a más projektekből, így például a Teleki-Platán rekonstrukcióból származó törmelék nyújthat megoldást.
M.B.GY.
(Borítókép- Kanizsa TV)