Felfüggesztette a kormány a nagykanizsai délkeleti elkerülő projekt előkészítését

facebook megosztás

Ez szerdán derült ki, Lázár János válaszleveléből, amit a DK-s képviselőnek, Vadai Ágnesnek küldött, aki az eddig befagyasztott projektek iránt érdeklődött. Az ügy kapcsán az ÉVE-frakció ma tartott sajtótájékoztatót, szerintük mindez egyértelmű jele annak, hogy katasztrofális helyzetben van az államháztartás, és elfogadhatatlannak tartják, hogy egy a kanizsaiak számára a biztonságot jelentő beruházást húznak ki ahelyett, hogy a kormánytagok magunkon vagy a propagandájukon spórolnának.

– Az első kormányom idején, ’98 és 2002 között megépítettük Szekszárdnál a Duna-hidat, s az M9-est, ami az Alföldről jön, azt el tudjuk hozni ebbe az irányba, s itt kötjük be Nagykanizsánál az M7-be. Ez a terv is az asztalon van, meg fogjuk valósítani, a következő évek nagy feladatai a közlekedésszervezési feladatok, amelyeknek Nagykanizsa haszonélvezője lesz – hangsúlyozta a miniszterelnök 2018-ban.

Az asztalon is maradt az a nyomvonal terv az M9-es kapcsán, amelyről Orbán Viktor beszélt még 2018-ban a Kanizsa Médiaház stúdiójában. A most szüneteltetett elkerülő a 2015-ben tett bejelentések során lett megígérve a kanizsaiaknak.

Mint azt Horváth Jácint ma kiemelte: az első kormányhatározat alapján 2018 tavaszára már el kellett volna készülnie az útnak, majd ezt módosították arra, hogy a tervek készüljenek el az év tavaszára. Végül 2021-ben indult el a tervezői munka, de a napokban leállították az előkészítést. A politikus szerint a Modern Városok többi kanizsai projektje kapcsán csak a biztonytalanság a biztos, hiszen a többségi frakció rendre egymondatos tájékoztatást kap róluk a minisztériumtól, miszerint változás nincs. 

–Tulajdonképpen a sportcsarnok fél beruházása valósult meg, mellette sem az uszoda, sem a ferences kolostor felújítása, sem a konferencia- és rendezvényközpont az Erzsébet téren nem tudott megvalósulni eddig. Ezek mind a kormány kezében vannak, ők készítik elő, a minisztérium készíti elő ezeket a projekteket, nem a város tud érte tenni. S most kiderült, hogy a délkeleti elkerülő felfüggesztésre került, ez sem halad, sőt, annyi esélye sincs, mint a többinek – emelte ki Horváth Jácint, az ÉVE frakcióvezető-helyettese. 

Mint arra Berta Krisztián rámutatott, az elkerülő hiánya miatt a Csengery-Kisfaludy kereszteződés továbbra is életveszélyes marad. Az érintett szakaszon tavaly történt halálos baleset, amikor egy nyergesvontató elütött egy kerékpárral közlekedő, 9 éves gyermeket.

Az önkormányzati képviselő kiemelte: a központi költségvetés-módosításoknál megpróbálják elérni, hogy a kormány mégis szánjon forrást az elkerülőre.

–Nem csak a baleset- és életveszélyre kell gondolni, hanem az ott lakókra is. Hiszen a Kisfaludyn, Csengeryn olyan nehézgépjárművek közlekednek, amelyek az ott élők ingatlanjaikban is nagy károkat tudnak okozni. S úgy néz ki, hogy fognak is okozni a jövőben. Örültem volna, ha a lobbierőt beveti a térség képviselője ebben az ügyben. De sajnos nem várhatunk tőle sok jót, egy kis dollárbaloldalozáson kívül…én nagyon sajnálom, hogy ilyen képviselője van a városnak, de a magunk részéről nem fogjuk feladni – fogalmazott  Berta Krisztián, az ÉVE önkormányzati képviselője.

A 270 kihúzott beruházást tartalmazó listán egyebek mellett szerepel a Zalaegerszeg – Balatonszentgyörgy közötti autóút megvalósítása is, de mint kiderült, Nagykanizsa után Debrecenben sem épül meg a korábban beígért velodrom.

M-B.GY.

(Borítókép: Kanizsa TV)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.