Miért fontos a márkázás?

facebook megosztás

A márkázás az üzleti siker elengedhetetlen része, legyen szó bármilyen vállalkozásról. A megfelelő márkázás jó első benyomást kelt az érdeklődőkben. Mégis hogyan kezdjünk bele? Igyekszünk segíteni cikkünkkel a kezdeti lépésekben.

Mi is az a márka és miért olyan fontos?

A márka legfontosabb tulajdonsága, hogy azonosít és megkülönböztet – névvel, jellel, szimbólummal vagy ezek kombinációjával – a versenytársaktól. Magában foglalja a márkanevet, logót, következetesen alkalmazott színeket, betűtípusokat, kommunikációs stílust, jellegzetes termékeket, szolgáltatásokat.

A márka tulajdonképpen maga az érzés, amely megfogalmazódik valakiben, aki a cég nevét vagy domain nevét meghallja. Fontos, hogy kitűnjünk a tömegből, a versenytársak közül és elérjük a közönség lojalitását, ehhez pedig elengedhetetlen a következetes márkaépítés.

A közönséggel való minden egyes találkozási ponton konzisztensen kell kommunikálni és ugyanazokat az értékeket közvetíteni, legyen szó többek között a honlapról, közösségi oldalakról, online és offline hirdetésekről, nyomtatott anyagokról, fizikai üzletről.

A márkázás elemei

Egyes tényezők megfelelő kiválasztásával és alkalmazásával közelebb kerülhetünk a sikeres márkaépítéshez. Mutatjuk, melyek a legfontosabb elemek.

  • Márkanév

A megfelelő név a vállalkozás legértékesebb eleme, mely bizalmat ébreszt a célcsoport tagjaiban. Először a cég vagy márka nevén érdemes gondolkodni, viszont nem árt a lehetséges verziókat rögtön domain névként is ellenőrizni, majd a befutót le is foglalni, hogy a későbbiekben ne legyen kérdés, milyen domainen induljon el a céges weboldal. A márkaépítés sikeresebb tud lenni, ha ugyanaz a márka vagy cégnév, mint a domain név, nem kell az embereknek kettő különböző nevet megjegyezni.

Az sem gond, ha a márkanév önmagában első hallásra nem feltétlenül jelent sokat vagy akár egyelőre semmit, azaz kitalált név is lehet, hiszen ha jól van kommunikálva és reklámozva, akkor hatalmas ismertségre tehet szert.  Gondoljunk csak az Apple példájára! Azonban ha nincsenek hatalmas anyagi erőforrásaink, amit marketingre költhetünk, érdemes kicsit beszédesebb nevet választani, amely egyből segít az embereknek beazonosítani a tevékenységi kört.

  • Logó

A vizuális megjelenítésre is nagy hangsúlyt kell fektetni, melynek az egyik alappillére a könnyen megjegyezhető, márkához illeszkedő és természetesen egyedi logó. A teljesen absztrakt jelektől a kizárólag betűket tartalmazó logókig bármi szóba jöhet.

  • Színek

Színválasztás előtt érdemes a színek pszichológiáját megismerni, és az alapján választani, hogy melyik szín, milyen érzelmeket vált ki az emberekből, milyen hangulatot kelt és céljainknak megfelelően alkalmazni őket. Arra viszont nem árt figyelni, hogy egyes országokban vagy kultúrákban más jelentéssel bírhatnak bizonyos színek, ami terjeszkedés esetén problémákat is okozhat, tehát legyünk körültekintőek! Válasszunk egy vagy két fő színt és emellé néhány kiegészítő színt, melyeket következetesen alkalmazunk minden vizuális megjelenésünk kapcsán, azaz a logóban, a weboldalon, nyomtatott anyagokban, üzlet dekorációban.

  • Betűtípus

A különböző betűtípusok különböző üzeneteket közvetítenek, éppen ezért van nagy jelentősége annak, hogy milyet választunk. Szerencsére több száz betűtípus áll rendelkezésre, választhatunk talpas és talpatlan fontok közül, melyek sugallhatnak modern vagy bohókás stílust. Alkalmazzuk őket a céljainknak megfelelően!

  • Értékek

Végül, de nem utolsós sorban a márka elemeit úgy kell kiválasztanunk és alkalmaznunk, hogy az általunk képviselt értékeket sugallja. A sikeres márkázás általában sikeres üzlethez vezet.  Sok sikert!

Forrás: rackhost.hu

(Borítókép: pixabay.com)

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.