Tavalyhoz képest több csokoládé fogyhat idén húsvétkor
Több húsvéti édességet vásárolnak idén a magyarok, mint tavaly. Az egyik kanizsai édességüzlet tulajdonosa a 2020-as visszaesés miatt kevesebb csokoládéval készült az ünnepi időszakra, de az eddigi tapasztalat azt mutatja, hogy helyreállt kereslet.
A Magyar Édességgyártók Szövetségének adatai szerint a húsvéti ünnepek alatt, egy átlagos évben 900 ezer tonna csokoládé fogy hazánkban. A szervezet titkára megkeresésünkre elmondta, tavaly a járvány első hulláma egybeesett a húsvéti ünnepekkel, ami jelentősen visszavetette a csokinyúl, csokibárány iránti keresletet. Az édességfogyasztás visszaesése fokozatosan helyreállt, karácsonyra már megközelítette a korábbi évek mennyiségét, így az előző húsvéthoz képest idén nagyobb forgalomra számítanak a gyártók.
– A fő kedvenc teljesen egyértelműen a csokinyuszi, ez a magyarok kedvenc húsvéti édessége. Hozzáteszem, hogy a húsvéti tojás az nagyon ott van mindig a nyuszi mögött. Úgy lehet mondani, hogy körülbelül 40 százalék körül fogy mind a nyusziból, mind a tojásból, de a nyuszi mindig megelőzi néhány százalékkal a tojást. Tehát ha mondjuk a nyuszi 43-44 százalék akkor a tojás az ennek megfelelően 36-37, úgyhogy a nyuszi mindig a nyertes – nyilatkozta Intődy Gábor, a Magyar Édességgyártók Szövetsége, HUNBISCO szervezeti titkára.
Jellemzően egy hónappal az ünnepek előtt kezdik el árusítani a kereskedők a szezonális édességeket. Az egyik kanizsai édességbolt tulajdonosa idén kevesebb figurát vásárolt, a tavalyi rossz tapasztalat miatt.
– Idén szerencsére úgy néz ki, hogy elfogy, még kevés is lesz. Tavaly nagyon sok megmaradt, nem mertünk többet hozni. Tavalyelőtthöz képest viszont tíz százalékon vagyunk, tehát elég tragikus a helyzet – mondta el Péter József, a Csokitanya tulajdonosa.
A Csokitanyában a vásárlók nagyobb része a minőségi, tejcsokoládéból készült figurákat keresi. Az idei szezon slágertermékei a bárány és az ülő nyúl voltak.
K.R.
(Képek: Kanizsa TV)