A 2020-as év megváltoztatta az európai vásárlási szokásokat

facebook megosztás

2020, a sok szociológiai változás között, az emberek online vásárláshoz való hozzáállását is megváltoztatta. Ezt a netes összehasonlító portál, a ShopAlike, tanulmányából tudhatjuk meg, amelyben a portál kutatói csapata 13 európai ország vásárlási mintáit tanulmányozta. Összehasonlítva a cég saját 2020-as adatait a 2019-es keresői adatokkal.

A portál Terhi-Anna Wilskával, a finn Jyväskylä Egyetem szociológiaprofesszorával, is beszélgetett annak megértése érdekében, hogy milyen szokásokat vettek fel a fogyasztók 2020-ban, és hogyan adaptálódhatnak az online boltok a fogyasztók szükségleteihez a jövőben. A tanulmány legérdekesebb megállapításai a következők.

Az ezüst szörföző (65 év feletti) korosztály a leggyorsabban növekvő demográfia

Az idősebb generáció, aki eddig nem állt a netes vásárlás élén, 2020-ban megbarátkozott vele. A ShopAlike Google Analytics-ből származó adatai alapján arra lehetünk figyelmesek, hogy a 13 tanulmányban résztvevő országot összesítve a 65 év feletti korcsoport 92%-ot növekedett 2019-hez képest. Magyarország 107%-os növekedéssel a top 4 ország közé sorolható ezen a téren.

2020 az otthonnal kapcsolatos termékek éve volt

Terhi-Anna Wilska szerint főleg a lakberendezéssel, munkával, sporttal és hobbikkal kapcsolatos termékeket vásárolták online az elmúlt évben. Az európai országokat összehasonlító kutatás is arra jutott, hogy a felhasználók körében leginkább a súlyok, súlyzók, puzzle-k, komposzt és higiéniai/egészségügyi termékek, úgy mint a védőmaszk, kesztyűk és hőmérők voltak keresettek. A magyarok nagyobb érdeklődést mutattak a sportcikkek, lakásdekorációk és bútorok iránt, és megnőtt az irodaszerek forgalma is. Az élen pedig a befőttesüvegek álltak.

A jövő a hibrid boltoké

Terhi-Anna Wilska megerősítette az e-commerce fontosságát. Szerinte ez a jövőben sem fog változni, viszont a növekedés nem lesz olyan erős a jövőben, mint a járvány alatt. Természetesen ez az erős növekedés annak tudható be, hogy az emberek az idejük nagy részét otthon töltötték még számos hagyományos boltnak be kellett zárnia kapuit. Ez a jövőben egyensúlyba fog kerülni, viszont az emberek tudása megmarad. A fogyasztók a 2020-as év alatt megtanulták mi mindent meg tudnak vásárolni az otthon kényelméből és ennek nyoma fog maradni. A professzor szerint a közeljövőben az online és hagyományos boltok hibriddé, egymás elengedhetetlen részévé, válnak.

Több, a kutatás eredményeiről a ShopAlike oldalán olvasható.

 

Minden jog fenntartva! © KANIZSA MÉDIAHÁZ Nonprofit Kft.